Reklama
Rozwiń
Reklama

Nowe technologie i sprawdzone rozwiązania IT dla branży TSL

Nie sposób wyobrazić sobie branży TSL bez narzędzi cyfrowych. Nowe funkcje zmniejszają koszty funkcjonowania firm.

Publikacja: 22.10.2020 20:00

Dla branży logistycznej i transportowej cyfryzacja jest jak zielone światło na drodze do międzynarodowego sukcesu. Systemy analityczne czy rozwiązania bazujące na technologii GPS, które dostarczają informacje w czasie rzeczywistym, przyczyniają się do optymalizacji planowania tras przejazdów.

Minimalizacja bezpośrednich kosztów, zdalna diagnostyka, wspomaganie procesów kadrowych, skrócenie czasu realizacji zleceń, zwiększenie bezpieczeństwa oraz sprawne zarządzanie flotą to przykłady korzyści wynikających z wykorzystania technologii w pojazdach ciężarowych.

Prewencja się opłaca

Systemy analityczne przetwarzające miliony danych pochodzących z czujników zamontowanych w pojazdach są wykorzystywane przez przewoźników do optymalizacji napraw i diagnostyki.

Urządzenia telematyczne umożliwiają dokonywanie zdalnej diagnostyki pojazdów. Dzięki temu użytkownik może kontrolować w czasie rzeczywistym pracę silnika, skrzyni biegów, emisję spalin. Oferta jest szeroka, od producentów taboru, jak Iveco, Mercedes, Siemens, Volvo, po wyspecjalizowane firmy jak SAS lub Verizon.

Reklama
Reklama

Poza możliwością wykrycia usterki, systemy analityczne dostarczają informacji odnośnie do lokalizacji, temperatury powietrza, prędkości pojazdu czy obrotów silnika. Skala oszczędności jest znacząca, gdyż rozwiązania te pozwalają zredukować czas potrzebny na diagnostykę średnio o 70 proc. i na naprawy o 25 proc.

Systemy zapobiegają wystąpieniu uszkodzeń w trasie i sprawdzają się zarówno w samochodach jak i pociągach. W pojazdach szynowych zdalnie nadzorowany jest stan np. łożysk w osiach wagonów. Dzięki kontroli oraz prewencji nie występuje zatarcie osi wagonów, a zatem przewoźnik unika opóźnień i innych nieprzewidzianych strat.

Zarządzanie czasem pracy kierowcy

Komisja Europejska podaje, że na 100 kontrolowanych ciężarówek średnio w co siódmej kierowca pracuje zbyt długo. Z problem walczą władze Unii Europejskiej. Od połowy czerwca 2019 roku we wszystkich nowych pojazdach ciężarowych, autobusach i autokarach na terenie UE są instalowane inteligentne tachografy IV generacji.

Są wyposażone w system lokalizacyjny, który co trzy godziny rejestruje i zapisuje punkt początkowy i końcowy trasy oraz każdy postój od momentu rozpoczęcia jazdy. Analiza danych z tachografów pozwala dokładnie kontrolować czas pracy kierowców i podnieść poziom bezpieczeństwa.

W połowie roku platforma Trans.eu połączyła się z InterLAN SPEED – jednym z największych w Polsce dostawców systemu klasy TMS. Dla Trans.eu i dla InterLAN integracja jest sposobem na dostarczenie dodatkowej wartości tysiącom klientów. Obie firmy szukają sposobów na dalszą cyfryzację i automatyzację pracy w procesie obsługi zleceń transportowych. Połączenie systemów najpierw na poziomie frachtów i na dalszym etapie wykorzystanie sztucznej inteligencji do porównywania stawek na określonych kierunkach oraz automatyzacja obiegu dokumentów z pewnością pomogą firmom w podejmowaniu decyzji i realizacji codziennych zadań.

- Artykuł powstał w ramach dodatku promocyjno-informacyjnego Transport i Biznes.

Ekonomia
Polscy liderzy w Davos w czasie Światowego Forum Ekonomicznego
Ekonomia
Od danych do decyzji, czyli transformacja i AI w biznesie
Gospodarka
Czesi zaskoczeni sukcesem Polski. Ekspert o współpracy: Strategiczna konieczność
Ekonomia
Nowe trendy w elektryfikacji floty
Ekonomia
Czas ratyfikować Zrewidowaną Europejską Kartę Społeczną
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama