Aktualizacja: 02.09.2017 18:07 Publikacja: 02.09.2017 18:07
7 zdjęć
ZobaczFoto: materiały prasowe
Ot pudełko na kołach. Można dodać relingi czy dyfuzory, ale pewnych rzeczy się nie da ukryć. Funkcja przed formą. Jaki jest – każdy widzi. Przede wszystkim jest wysoki. Bardzo. Zdjęcia nie są w stanie tego oddać. Na niektórych podziemnych parkingach miałem lekki stres. Niepotrzebnie. Nawet z relingami dachowymi mieścił się wszędzie. Ledwo, ale się mieścił.
Praktyczną naturę vana widać tez w środku. To przede wszystkim miejsce pracy. I to – wbrew pozorom – jest komplement. Bo taki samochód musi być wygodny i ergonomiczny. I taki właśnie jest. Do tego dochodzi rewelacyjna wręcz widoczność. O jakości materiałów nie ma co się rozpisywać. Twarde plastiki wyglądają na uciekinierów z lat 90. Ale jakoś tu mi to nie przeszkadza. W tej cenie są całkowicie akceptowalne. Za to nic nie skrzypi i wszystko jest na swoim miejscu. Mam okno dachowe, dwustrefową klimatyzację, nawigację, kamerę... Mogę nawet wyłączyć kontrolę trakcji. Zupełnie nie czuję się jak w przerobionym dostawczaku. Skoro wspomniałem o nawigacji, to muszę na nią trochę ponarzekać. Co prawda trasy określała mi zawsze bezbłędnie, ale damski głos mówiący mi, gdzie mam jechać nie zawsze był gotów do pomocy. Jak w urzędniczka w ZUS-ie. Na część skrzyżowań wzięła sobie zwyczajnie przerwę – „teraz radź sobie człowieku sam i czekaj aż zjem swoją kanapkę z serem i pomidorem".
Globalny rynek technologii medycznych, wspierany przez inwestycje i nowoczesne programy, dynamicznie rośnie. Jednym z takich działań jest nabór „Ścieżka SMART” finansowany z Funduszy Europejskich dla Nowoczesnej Gospodarki. Stworzyliśmy hydrożel do hodowli komórkowych. Jest to narzędzie przydatne w badaniach nad nowymi lekami – mówi Marcin Krzykawski, prezes Real Research.
Transformacja powinna być prowadzona według planu nakreślonego na wiele lat do przodu, a nie według harmonogramu wyborczego. Powinien się w nią w jak największym stopniu angażować kapitał prywatny, by pomoc publiczna trafiała do inwestycji o największych ryzykach.
Od technologii nie da się uciec. Zamiast jednak z nią walczyć, trzeba wykorzystać możliwości, jakie one daje – zarówno samym bankom, jak i osobom korzystającym z ich usług.
W trakcie przewodnictwa w Unii polski rząd musi przekonać kraje „27”, że tylko integrując produkcję uzbrojenia, może wygrać wyścig zbrojeń z Rosją.
Obecnie klienci mogą sprawdzić opony niczym smartfony, mając dostęp do wnikliwych testów opon, co pozwala im porównywać i analizować konkretne modele i ich parametry w różnych warunkach.
Obie strony żyją w swoich silosach. W ten sposób nie wykorzystujemy w pełni ani możliwości polskich przedsiębiorstw, ani potencjału instytutów badawczych. Warto również przeanalizować istniejący w Polsce model finansowania badań.
W raporcie „Orlen dla miast” koncern zastanawia się, jak budować współpracę między samorządem, biznesem i nauką na rzecz szeroko rozumianego zrównoważonego rozwoju – mówi Stanisław Barański, dyrektor Biura Zrównoważonego Rozwoju i Transformacji Energetycznej Orlen.
Spowolnienie gospodarcze w Europie doprowadziło do zastoju w transporcie drogowym. Sprzedaż samochodów ciężarowych gwałtownie spada.
Po raz pierwszy w niemal stuletniej historii współpracy Watykanu z Mercedesem, nowy papamobile będzie samochodem elektrycznym. Powstał na bazie modelu G 580 z technologią EQ.
Subsydia do samochodów elektrycznych mają na celu stymulowanie rynku, który w przypadku Polski, nadal jest na początkowej fazie rozwoju. Dotychczasowe działania ze strony państwa przynosiły wymierne korzyści. Jednak nowa propozycja programu dopłat nie ma nic wspólnego z przemyślaną koncepcją.
Chińska linia lotnicza JuneYao wprowadza na rynek własny samochód elektryczny – JuneYao Air. Sensacją jest nie tylko hojna gwarancja na akumulator, ale i inne dodatki.
Energochłonne w produkcji elektryczne naczepy są, podobnie jak e-ciężarówki, usilnie promowane przez unijne regulacje. Konsumenci nie są gotowi na wzrost cen transportu.
Niemieckie Stowarzyszenia nadzoru technicznego TÜV opublikowało tegoroczny raport przeglądów technicznych. Po raz pierwszy pod względem usterkowości zbadano dziesięć modeli w pełni elektrycznych.
Europejski przemysł samochodowy chyli się ku upadkowi, alarmują stowarzyszenia branżowe. To fatalne wieści dla transportu samochodowego, dla którego motoryzacyjne zlecenia są zauważalną pozycją.
Rynek opon, co oczywiste, podąża za trendami w sprzedaży nowych samochodów. Obecnie niemal co czwarte auto wyjeżdżające z polskiego salonu należy do segmentu premium, a w ostatnim roku rynek aut luksusowych wzrósł o ponad 20 proc. Polscy klienci szukają prestiżowych produktów prezentujących najnowsze technologie i ta zmiana widoczna jest również na rynku ogumienia. To właśnie dlatego czołowi producenci opon - jak Goodyear, obecny na rynku od 126 lat - inwestują ogromne środki w badania i rozwój technologii, czerpiąc wiedzę także z regularnych testów na torach wyścigowych, które pozwalają rozwijać technologie dla opon drogowych.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas