Reklama

Play i Orange z zarzutami UOKiK za włączanie usług bez pytania

Dwaj kolejni operatorzy telekomunikacyjni doczekali się postępowań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ws. włączania dodatkowych usług bez uzyskania wyraźnej zgody użytkownika.

Aktualizacja: 28.07.2021 10:38 Publikacja: 28.07.2021 09:52

Pandemia podkreśliła znaczenie infrastruktury telekomunikacyjnej i dała początek transakcjom jej spr

Pandemia podkreśliła znaczenie infrastruktury telekomunikacyjnej i dała początek transakcjom jej sprzedaży

Foto: AdobeStock

„Włączenie dodatkowo płatnych usług zawsze musi odbywać się za wyraźną i świadomą zgodą konsumenta. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, powinno się to odbyć najpóźniej w chwili wyrażenia przez niego woli zawarcia umowy. Prezes UOKiK przyglądał się temu czy i jak najwięksi operatorzy telefonii komórkowej informują klientów o aktywacji dodatkowo płatnych serwisów" – pisze dziś Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Nowe efekty tych obserwacji to postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i zarzuty dla dwóch kolejnych operatorów telekomunikacyjnych: Orange Polska i P4 (Play).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekonomia
Zakończył się BraveCamp – tygodniowa akademia przedsiębiorczości dla młodych innowatorów
Ekonomia
Polska dekada innowacji: z akwarium na bezkresne morze
Ekonomia
Festiwal innowacji w Rzeszowie: szansa dla młodych i dla biznesu
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Reklama
Reklama