Play i Orange z zarzutami UOKiK za włączanie usług bez pytania

Dwaj kolejni operatorzy telekomunikacyjni doczekali się postępowań Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów ws. włączania dodatkowych usług bez uzyskania wyraźnej zgody użytkownika.

Aktualizacja: 28.07.2021 10:38 Publikacja: 28.07.2021 09:52

Pandemia podkreśliła znaczenie infrastruktury telekomunikacyjnej i dała początek transakcjom jej spr

Pandemia podkreśliła znaczenie infrastruktury telekomunikacyjnej i dała początek transakcjom jej sprzedaży

Foto: AdobeStock

„Włączenie dodatkowo płatnych usług zawsze musi odbywać się za wyraźną i świadomą zgodą konsumenta. Zgodnie z ustawą o prawach konsumenta, powinno się to odbyć najpóźniej w chwili wyrażenia przez niego woli zawarcia umowy. Prezes UOKiK przyglądał się temu czy i jak najwięksi operatorzy telefonii komórkowej informują klientów o aktywacji dodatkowo płatnych serwisów" – pisze dziś Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Nowe efekty tych obserwacji to postępowania w sprawie praktyk naruszających zbiorowe interesy konsumentów i zarzuty dla dwóch kolejnych operatorów telekomunikacyjnych: Orange Polska i P4 (Play).

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy