France Telecom
oraz
Iliad
- każdy oddzielnie i w inny sposób - zadecydowały się na konflikt z
Aktualizacja: 10.01.2013 15:48 Publikacja: 10.01.2013 15:48
France Telecom
oraz
Iliad
- każdy oddzielnie i w inny sposób - zadecydowały się na konflikt z
, aby zwrócić uwagę na problem rosnącego ruchu z serwerów amerykańskiego dostawcy.
Jak informuje serwis FierceTelecom francuski Orange spiera się z globalnym dostawcą tranzytu IP - firmą Cogent - o zasady opłacania ruchu, jakie z serwerów YouTube przenosi do sieci FT Cogent. Wedle amerykańskiego telekomu FT degraduje ten ruch, ponieważ spółki nie mogą dojść do kompromisowych zasad płatności. FT chce ponoć rozliczać je w oparciu o każdy strumien wideo podnoszony z serwerów YouTube na co Cogent się nie godzi. Francuski urząd antymonopolowy ma jednak wspierać metodologię rozliczeniową, jaka zaproponował FT.
Wsparcia organów publicznych nie uzyskał natomiast jego konkurent Iliad, oferujący usługi telekomunikacyjne (w oparciu o dostęp regulowany) pod marką Free. Iliad zdecydował się od początku stycznia br. na demonstracyjną blokadę reklam emitowanych przez serwery Google i YouTube. Media nie donoszą, czy Iliad wysuwał bezpośrednio jakieś oczekiwania pod adresem Google, nie mniej wiadomo, że we Francji toczy się publiczna dyskusja na temat kontrybucji wielkich serwisów internetowych na rzecz rozwoju infrastruktury telekomunikacyjnej, skoro nie płacą oni lokalnie znaczących podatków od swojej działalności.
Mimo tego francuski rząd interweniował w imię zasady neutralności sieciowej i wymusił na Iliad usunięcie domyślnej blokady reklam, sugerując że lepszy byłby mechanizm "na życzenie abonenta".
© Licencja na publikację
© ℗ Wszystkie prawa zastrzeżone
Źródło: rpkom.pl
Czescy przedsiębiorcy przyglądają się przemysłowo-obronnej strategii rozwoju Polski. Kluczowa inspiracja dotyczy...
„Jak podejść do elektryfikacji floty?” - odpowiadają eksperci z branży zamówień publicznych oraz finansów.
Ratyfikacja ZEKS to test powagi państwa. Sprawdza, czy potrafimy traktować godną pracę, zabezpieczenie społeczne...
Ponad 3500 miejsc pracy, pięć zakładów produkcyjnych i centrum usług wspólnych w Warszawie, 235 mln zł inwestycji w latach 2022–2023 i 16,6 mln zł CIT zapłaconego w 2024 r. Tak wygląda twardy bilans obecności Veluxu w Polsce – mówi Przemysław Pokorski, dyrektor zarządzający Velux Polska.
Czy Łódź może stać się sercem polskiej innowacji? – Miasto ma ogromny potencjał – uważa Tomasz Krysiński, profes...
W świecie, w którym coraz częściej liczy się wygoda, szybkość i realne korzyści z codziennych wyborów, programy lojalnościowe zyskują na znaczeniu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas