Reklama

Grupa Metro inwestuje w edukację przyszłych pracowników

Prawie miliard euro zainwestował koncern handlowy Metro w program edukacyjny w Polsce

Publikacja: 13.10.2010 02:21

– Nawet w kryzysie, gdy do firm stoi kolejka kandydatów do pracy, trzeba konkurować o najlepszych pracowników –  podkreślał Uwe Holzer, prezes Makro, jednej z sieci handlowych niemieckiego koncernu Metro AG, który wczoraj podsumował dziesięć lat swego programu oświatowego Metro Edukacja w Polsce.

Program, który ma przygotować uczniów 24 techników i zawodowych szkół handlowych do pracy w nowoczesnej dystrybucji, ukończyło dotychczas ok. 1700 młodych ludzi. Obecnie w Metro Edukacji, która działa już w 24 szkołach całej Polski, uczestniczy 1200 uczniów. Firma zapewnia im dodatkowe materiały dydaktyczne i specjalny kurs e-learningowy przygotowujący do praktyk w sklepach swych sieci (Makro, Real, Media Markt i Saturn). Jak podkreśla Renata Juszkiewicz, dyrektor przedstawicielstwa Metro Group w Polsce, część absolwentów szkół uczestniczących w programie podejmuje potem pracę w sklepach grupy.

[wyimek]1700 uczniów uczestniczyło w programie Metro Edukacja[/wyimek]

Od czterech lat mogą to robić w ramach programu Metro Student, planowanego początkowo jako uzupełnienie Metro Edukacja. Jednak teraz o udział w tym programie mogą się ubiegać wszyscy absolwenci szkół ponadgimnazjalnych. Co roku latem firma wybiera 6 – 12 młodych ludzi, którym finansuje dzienne studia licencjackie w Wyższej Szkole Handlowej we Wrocławiu na kierunku zarządzanie . Firma płaci za nich czesne, zakwaterowanie oraz kursy języków obcych – łącznie ok. 13 tys. zł rocznie na osobę.

Dla wielu absolwentów programu, którzy po studiach przez dwa lata pracują na stanowiskach kierowniczych w sklepach grupy, to szansa na karierę w globalnej firmie.

Reklama
Reklama

[ramka][b] [link=http://www.kariera.pl]Napiszemy za Ciebie idealne CV[/link][/b][/ramka]

Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama