Research In Motion odkrywa Polskę

- Nie poświęcaliśmy konsumenckiej części polskiego rynku należytej uwagi. Czas to zmienić – zapowiada Paul Lucier, dyrektor Research In Motion na obszar Europy Północnej i Rosji. RIM stworzy w Polsce biuro, zapowiada agresywne promocje organizowane razem z operatorami i chce wstrzelić się w szybko rosnący rynek smartfonów, zanim uwielbiana przez Polaków Nokia odświeży swoją ofertę razem z Microsoftem.

Aktualizacja: 24.05.2011 18:54 Publikacja: 24.05.2011 16:58

Research In Motion odkrywa Polskę

Foto: rpkom.pl

- W Polsce około 30 proc. użytkowników telefonów komórkowych korzysta ze smartfona. Ta liczba szybko rośnie i wkrótce będą padać kolejne bariery: 40, 50, 60 proc. To jeden z głównych powodów naszej aktywności w Polsce – mówi Paul Lucier, dyrektor Research In Motion na obszar Europy Północnej i Rosji.

Zaniedbaliśmy Polskę

Jak przyznał, obecność RIM w Polsce do tej pory ograniczała się do współpracy z sektorem publicznym i ograniczonej oferty operatorskiej, skierowanej przede wszystkim do firm. To jednak nie odzwierciedla struktury klientów firmy na świecie, gdzie spośród 65 mln użytkowników BlackBerry 50 proc. stanowią abonenci indywidualni. Kanadyjski producent na razie nie ujawnia szczegółów, ale zapowiedzi można wywnioskować, że rozmowy z operatorami telekomunikacyjnymi są zaawansowane.

– Na rynku pojawią się agresywnie pozycjonowane oferty przygotowane razem z nimi. Tej aktywności oczywiście będzie też towarzyszyć kampania marketingowa. Nasze urządzenia będą także szerzej dostępne w detalicznych sieciach sprzedaży. Wprawdzie RIM nie debiutuje w Polsce, ale przygotowujemy nowe otwarcie. W końcu do tej pory nie mieliśmy tutaj nawet własnego biura – mówi Lucier.

Cel: oferty na kartę

RIM będzie także pracował nad repozycjonowaniem marki BlackBerry w Polsce, w praktyce „zdejmując" ją z półki z produktami dla biznesu i korporacji za pomocą usług przedpłaconych. Jak zapowiada Paul Lucier, przygotowane zostaną promocje, w których nie tylko podstawowe modele BlackBerry będzie można kupić w ofertach na kartę.

– W Polsce 50 proc. abonentów korzysta z ofert na kartę. Część analityków twierdziła jeszcze niedawno, że sprzedaż BlackBerry prepaid jest niemożliwa. Tymczasem np. w Wielkiej Brytanii taka sprzedaż stanowi obecnie około 80 proc. nowego biznesu – argumentuje Lucier.

Polskie nowości na jesieni, ceny takie jak u konkurencji

Rynkowa ofensywa RIM ma rozpocząć się wczesną jesienią, najprawdopodobniej we wrześniu. Produktem wokół którego będzie budowana część komunikacji z rynkiem, ma być tablet BlackBerry Playbook, który pojawi się w Polsce na przełomie sierpnia i września.

- W wielu krajach takich jak Indie czy Indonezja jesteśmy numerem jeden na rynku smartfonów, i nie widzę powodów, byśmy mieli mieć mniejsze ambicje w odniesieniu do naszego tabletu – stwierdził Paul Lucier pytany o oczekiwania, jakie firma ma wobec sprzedaży tego produktu nad Wisłą. Oficjalne ceny tabletu wciąż nie są znane, ale według zapowiedzi RIM mają być – w zależności od wersji - na takim samym poziomie jak w przypadku iPada firmy Apple.

Do skupienia się na Polsce zainspirowała także rosnąca popularność sieci społecznościowych. – W Polsce praktycznie nie ma użytkowników usługi BlackBerry Messenger (rodzaj darmowego komunikatora tekstowego dla użytkowników BB – przyp. rpkom.pl), z której korzysta 43 mln osób na całym świecie. Jej popularność rośnie w tempie, które trudno nam opanować. Tymczasem w Polsce nie zrobiliśmy do tej pory nic, by przekonać kogokolwiek do tej usługi – przyznaje Paul Lucier.

- RIM podjął dobre decyzje. Trudno jest budować pozycję na rynku, nie będąc na nim fizycznie obecnym. Jeśli firma chce rosnąć, musi wyjść poza klientów korporacyjnych. To segment dochodowy, ale niszowy. Polska ze swoimi perspektywami wzrostu świetnie się nadaje do ofensywy rynkowej - komentuje Magda Borowik, analityk rynku telekomunikacyjnego w firmie IDC Polska.

- W Polsce około 30 proc. użytkowników telefonów komórkowych korzysta ze smartfona. Ta liczba szybko rośnie i wkrótce będą padać kolejne bariery: 40, 50, 60 proc. To jeden z głównych powodów naszej aktywności w Polsce – mówi Paul Lucier, dyrektor Research In Motion na obszar Europy Północnej i Rosji.

Zaniedbaliśmy Polskę

Pozostało 89% artykułu
Ekonomia
Gaz może efektywnie wspierać zmianę miksu energetycznego
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ekonomia
Fundusze Europejskie kluczowe dla innowacyjnych firm
Ekonomia
Energetyka przyszłości wymaga długoterminowych planów
Ekonomia
Technologia zmieni oblicze banków, ale będą one potrzebne klientom
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ekonomia
Czy Polska ma szansę postawić na nogi obronę Europy