Przeszło tysiąc wyniosła w maju bieżącego roku liczba operatorów wirtualnych sieci mobilnych - wynika z raportu Wireless Intelligence.
Do MVNO firma badawcza zalicza również submarki operatorów infrastrukturalnych, których w maju miało być na całym świecie 224, wobec 812 typowych operatorów wirtualnych. Na Europę przypadło 67 proc. wszystkich uwzględnionych przez Wireless Intelligence MVNO.
Analitycy firmy badawczej zauważają, że tacy operatorzy są typowi dla rynków dojrzałych, na których penetracja przekracza 100 proc. (tzn. kiedy MNO sa już gotowi wpuścić ich do swoich sieci). Z tego powodu Europa przodujeprzed krajami azjatyckimi (125 MVNO) i przed Ameryką Północną (90 MVNO).
Dominują marki oferujące niską cenę połączeń (tzw. dyskonty telekomuniakcyjne), na które przypada 27 proc. wszystkich MVNO (w Polsce usługi tego typu promuje Lycamobile). Na drugim miejscu, sa operatorzy telekomunikacyjni, którzy nie dysponują własną siecią mobilną - 19 proc. (w Polsce. np. Telefonia Dialog, lub Inea). Na trzecim miejscu (13 proc.) pod względem liczebności znalazły sie firmy medialne, które korzystają ze szczególnych możliwości promocji specjalnie sformatowanych marketingowo usług mobilnych (w Polsce: MTV Mobile).