Sprzedając przenośne komputery razem z usługą mobilnego dostępu do Internetu, telekomy wspierają szybszy rozwój tego segmentu rynku, walcząc jednocześnie z operatorami stacjonarnymi.
Operator sieci T-Mobile, który sprzedaje sprzęt z usługą blueconnect, szacuje, że w jego przypadku udział w rynku sprzedaży laptopów wyniósł w I?kw. br. 12 proc., przy czym ocenia, że na rynku detalicznym w I kw. br. sprzedało się w Polsce blisko 400 tys. laptopów.
– To oznacza, że co ósmy laptop sprzedaje się w naszej sieci – mówi Małgorzata Rybak-Dowżyk, dyrektor biura komunikacji korporacyjnej T-Mobile.
Zestawienie tych danych znaczy, że w I kwartale br. T-Mobile sprzedał usługę dostępu do Internetu z laptopem około 48 tys. abonentom. Nie oznacza zaś, że o tyle przyrosła liczba użytkowników Internetu sieci, bo trzeba jeszcze uwzględnić osoby, które w tym czasie umowy nie przedłużyły lub wzięły usługę w wersji SIM-Only.
PTC posługuje się tu przy tym kategorią „laptop" obejmującą także netbooki i ultrabooki.
Orange swojego udziału w rynku laptopów nie zdradza, ale szacujemy go na około 6 proc.