Reklama

571 tys. abonentów: broadband Plusa w połowie roku

Aktualizacja: 05.11.2012 08:26 Publikacja: 05.11.2012 08:09

Choć Polkomtel konsekwentnie nie zdradza mediom wyników sprzedaży swojej flagowej usługi - dedykowanego mobilnego dostępu do Internetu - to znają je obligatariusze telekomu i pokazuje je wrześniowy raport banku inwestycyjnego HSBC.

Wynika z niego, że po pierwszych sześciu miesiącach br. operator sieci Plus miał 571 tys. abonentów szerokopasmowego mobilnego Internetu (nie licząc posiadaczy smartfonów) czyli tyle, ile w grudniu ub. r.

W I kw. br. przybyło mu 2 tys. klientów, ale w II kw. tyle samo ubyło. HSBC umieścił te dane w tabeli, jako źródło danych podając samą firmę.

W tym samym zestawieniu można znaleźć szczegółowe dane o liczbie kart SIM Polkomtela i ARPU telekomu: w II kw. br. w segmencie post-paid wynosiło ono 62 zł, a w pre-paidzie 16 zł. Na koniec I kw. br.  odpowiednio: 60 i 15 zł.

Dla porównania, Play w 6 miesięcy powiększył statystyki klientów mobilnego Internetu o około 100 tys. użytkowników i zakończył półrocze z około 1,1 mln abonentów usługi mobilnego Internetu. PTC (T-Mobile) w czerwcu miała ich 826 tys., a Centertel (Orange) 848 tys. Przyłączały w kwartale kilkadziesiąt tysięcy abonentów.

Reklama
Reklama

Łącznie, dwie firmy Solorza-Żaka, czyli Polkomtel i Cyfrowy Polsat obsługiwały w czerwcu tego roku 670 tys. klientów usługi dostępowej.

HSBC szacuje, że w tym roku CAPEX Polkomtela wyniesie w sumie 749 mln zł, a w 2013 r. - 1 mld zł. Spodziewa się po spółce straty brutto zarówno w tym, jak i przyszłym roku. Ma to być odpowiednio 198 mln zł i 152 mln zł straty przed opodatkowaniem.

Choć Polkomtel konsekwentnie nie zdradza mediom wyników sprzedaży swojej flagowej usługi - dedykowanego mobilnego dostępu do Internetu - to znają je obligatariusze telekomu i pokazuje je wrześniowy raport banku inwestycyjnego HSBC.

Wynika z niego, że po pierwszych sześciu miesiącach br. operator sieci Plus miał 571 tys. abonentów szerokopasmowego mobilnego Internetu (nie licząc posiadaczy smartfonów) czyli tyle, ile w grudniu ub. r.

Reklama
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama