Reklama

Grono abonentów Vectry rosło po połowie organicznie i dzięki M&A

Publikacja: 19.02.2013 12:38

Gdyńska Vectra zakończyła 2012 rok z 822,5 tys. abonentów, co oznacza, że zdobyła ich przez 12 miesięcy 18,7 tys.  Należy szacować, że mniej więcej połowa przyłączonych użytkowników to efekt przejęć ośmiu mniejszych sieci.

Liczba abonentów telewizji Vectry wynosiła na koniec grudnia ub.r. 777,4 tys. i była o około 9 tys. wyższa niż w 2011 r.  Z tego 462,6 tys. korzystało z usługi wersji cyfrowej (wzrost o blisko 20 proc. rok do roku), a 314,6 tys. z analogowej (spadek o 18 proc. wobec 2011 r.).

Jak informowaliśmy wcześniej, z Internetu stacjonarnego Vectry korzystało w grudniu ub.r. 380 tys. abonentów o 14,6 proc. więcej niż rok wcześniej. Z telefonii stacjonarnej korzystało 140,9 tys. klientów kablówki, podczas gdy w grudniu 2011 r. 113,8 tys.

Grono klientów Internetu mobilnego było niewielkie, ale szybko rosło: do 28,6 tys. (o 39,5 proc.).

W zasięgu jej sieci Vectry jest obecnie 1,7 mln gospodarstw domowych w 167 miastach. W ubiegłym roku stan ten nie zmienił się.

Reklama
Reklama

80 proc. zasobów sieci zostało zmodernizowanych do Docsis 3.0.

Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Ekonomia
Nowa era turystyki – kiedy dane pomagają tworzyć lepsze doświadczenia
Ekonomia
Małe i średnie firmy potrzebują doskonalenia kompetencji cyfrowych
Materiał Promocyjny
Rödl & Partner doradza przy sekurytyzacji VEHIS
Ekonomia
Polska już w 2026 r. będzie wydawać 5 proc. PKB na obronność
Reklama
Reklama