293,16 mln zł przychodów (o około 2 proc. więcej niż rok wcześniej) i 9,32 mln zł zysku netto (niewielki spadek) wypracowała w 2012 r. grupa Tella, do której należy największy diler usług sieci Orange.
Jak napisał w liście do akcjonariuszy prezes Tella, Rafał Stempniewicz, w wyniku zmian rynkowych operatorzy telefonii komórkowej zmniejszają wielkość swoich sieci sprzedaży i na koniec roku kierowana przez niego firma posiadała w sumie 363 salony sprzedaży trzech różnych operatorów (o 11 proc. mniej niż w 2011 roku) oraz 141 przedstawicieli obsługujących klientów biznesowych.
Największe zmiany zaszły w sieci dystrybucji Orange. Średnia liczba salonów tego operatora prowadzonych przez spółkę-matkę grupy Tella, zmniejszyła się o 15 proc. do 188.
Spółka zależna Tella, Euro-Phone na koniec roku prowadziła 95 salonów dla Polskiej Telefonii Cyfrowej pod marką T-Mobile oraz posiadała 71 konsultantów obsługujących klientów biznesowych.
Tutaj także widać ślady optymalizacji sieci. Średnia liczba salonów T-Mobile prowadzona przez Euro-Phone w ciągu roku zmniejszyła się o 6,6 proc. do 99 sklepów, a liczba konsultantów klientów biznesowych o 16 proc. do 78.