Reklama

#ShareTheCare - nowa inicjatywa Procter & Gamble wspierająca równość w miejscu pracy, która tak naprawdę zaczyna się w domu

Procter & Gamble (P&G) - koncern znany z wysokiej jakości produktów takich jak Pampers, Ariel, Gillette czy Pantene - wprowadza nową politykę dotyczącą urlopów rodzicielskich. Inicjatywa o nazwie #ShareTheCare umożliwia ojcom skorzystanie z ośmiu tygodni płatnego urlopu, dostępnego w ciągu dwóch lat od narodzin lub adopcji dziecka.

Publikacja: 25.06.2019 13:35

#ShareTheCare - nowa inicjatywa Procter & Gamble wspierająca równość w miejscu pracy, która tak naprawdę zaczyna się w domu

To nie tylko nowa praktyka w zakresie zatrudnienia, lecz ważny przyczynek do zmiany kulturowej, którą promuje P&G - dążenia do eliminowania stereotypów i uprzedzeń płciowych. Wprowadzone przez firmę rozwiązane daje obojgu rodzicom szansę bycia z dzieckiem już od pierwszego dnia.

Korzyści wynikające z promowania równości w systemie urlopów rodzicielskich są dalekosiężne. Badania wykazały, że przebywanie rodziców w domu z dziećmi przez dłuższy czas wzmacnia więzi rodzinne, partnerskie i doskonale wpływa na rozwój malucha – pod względem poznawczym, emocjonalnym i fizycznym.[1] Dzielenie się opieką nad dziećmi ma również pozytywny wpływ na rozwój zawodowy matek. Dzięki temu, że mężczyźni decydują się wziąć urlop ojcowski, matkom jest dużo łatwiej zaplanować powrót do pracy. Tym samym rośnie wskaźnik aktywności zawodowej kobiet, co przyczynia się do zmniejszenia luki płacowej pomiędzy mężczyznami i kobietami.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ekonomia
Dzięki BraveCampowi uczelnie budują przestrzeń do innowacji
Ekonomia
Polskie MŚP ciągle z potencjałem
Ekonomia
Open source wspiera profesjonalistów medycznych
Ekonomia
Kredyty gotówkowe a budżet domowy. Jak efektywnie nimi zarządzać?
Ekonomia
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama