Poziom zadowolenia wzrósł o 2 punkty procentowe w stosunku do wyników z 2012 roku. Wciąż najwięcej osób posiada assistance samochodowy – 93 proc., assistance domowy posiada 17 proc. respondentów, medyczny – 16 proc. zaś podróżny – 12 proc. Usługi assistance posiada więcej mężczyzn (41 proc.) niż kobiet (27 proc.), natomiast jeśli chodzi o grupy wiekowe to wśród beneficjentów tych usług przeważają osoby w wieku 26-35 lat (35 proc.) oraz w wieku 36-49 lat (46 proc.).

Najwięcej osób kojarzy usługi assistance właśnie z pomocą na drodze – 78 proc.. Co trzeci respondent (36 proc.) powiązywał te usługi z różnymi innymi formami pomocy lub z pomocą podczas podróży zagranicznej (30 proc.), a także z opieką medyczną (21 proc.).

Z badania wynika, że zdaniem Polaków najbardziej użytecznymi usługami assistance są holowanie auta i pomoc drogowa - wskazało je 87 proc. respondentów. Na drugim miejscu znalazła się pomoc medyczna – 58 proc.. Assistance medyczny Polacy wykupują najczęściej wraz z produktem bankowym lub ubezpieczeniem na życie. Ich zdaniem najbardziej przydatną usługą w tym zakresie jest domowa wizyta lekarza, jednak z badania wynika także, że 50 proc. respondentów skorzystałoby z możliwości wideokonsultacji z lekarzem. Informacja dla klientów. - Tegoroczne wyniki Ogólnopolskiego Badania Assistance potwierdzają rosnącą w ostatnich latach popularność assistance, co daje nam optymistyczną wizję rozwoju tej branży w Polsce - komentuje Ryszard Grzelak, prezes zarządu Europ Assistance.

Badanie zaprezentowano na ósmym Forum Assistance, jakie zorganizował Europ Assistance Polska wraz ze Związkiem Banków Polskich. Wzięło w nim udział ponad stu ekspertów z branży ubezpieczeniowej, bankowej i leasingowej omawiało aktualne zmiany i wyzwania rynku bancassurance oraz ich wpływ na procesy sprzedaży i obsługę klienta. - VI Ogólnopolskie Badanie Assistance po raz kolejny potwierdziło, że klienci są coraz bardziej świadomi ofert na rynku ubezpieczeniowym i doceniają wartości dodane oferowane przez instytucje finansowe. Zdaniem 72 proc. badanych ubezpieczenie assistance dołączone do produktu bankowego uatrakcyjnia ten produkt, a niemal co drugi badany zadeklarował, że częściej korzystałby z usług banku, jeśli ten zaoferowałby mu bogaty pakiet assistance – powiedziała Joanna Nadzikiewicz, Dyrektor Handlowy Europ Assistance Polska.