Jak operatorzy komórkowi mogą skutecznie zatrzymać przy sobie klientów? Jak zdobyć sobie lojalność konsumentów w świecie stale rozwijających się technologii?
- Nasza firma opublikowała niedawno interesujące badania dotyczące lojalności użytkowników sieci komórkowych. Z badań, które robiliśmy na 14 rynkach światowych, wynika, że jakość usług transmisji danych jest najważniejszym czynnikiem wpływającym na lojalność użytkowników – podkreśla Jacek Falkiewicz.
Jakość dźwięku podczas rozmów, do których w końcu w pierwotnym założeniu miał przede wszystkim służyć telefon komórkowy, spadła w ujęciu globalnym na trzecie miejsce. W Polsce z kolei najważniejsze dla klientów biorących udział w badaniu okazały się czynniki nietechnologiczne, jak obsługa klienta i infolinia oraz pierwsze wrażenie, jakie operator wywiera na kliencie. Jakość transmisji danych jest u nas na trzecim miejscu, głos zaś – na szóstym.
Jacek Falkiewicz tłumaczy, dlaczego dla użytkowników tak duże znaczenie ma dzisiaj właśnie poziom transmisji danych. – Tu chodzi o jakość aplikacji działających na smartfonach. Czy ktoś jest w stanie szybko ściągnąć sobie stronę internetową na telefon, czy jest w stanie nawiązać szybki kontakt przez Facebooka ze swoimi przyjaciółmi – mówi.