Samsung Electronics podpisał ogólnoświatową umowę sprzedaży działu urządzeń do druku. 1 listopada wydzieli tę część biznesu do osobnej spółki, a następnie sprzeda jej wszystkie udziały potentatowi tego rynku – firmie HP. Amerykanie zapłacą 1,05 mld dol.

Segment drukarek koreańskiego koncernu to 6 tys. pracowników i obroty rzędu 1,6 mld euro rocznie. Do tego dochodzą fabryki w Chinach, biura sprzedaży na całym świecie i 6,5 tys. patentów. Co ciekawe, marka Samsung z takich urządzeń nie wszędzie zniknie. Umowa z HP zakłada bowiem, że na rynku koreańskim drukarki nadal będą produkowane z logo Samsunga.

Sprzedaż to efekt polityki spółki, która zamierza skoncentrować się na kilku kluczowych segmentach, w tym m.in. urządzeniach mobilnych. Samsung dwa lata temu wyszedł np. z rynku diod oraz komputerów.

Udział Samsunga w światowym rynku drukarek sięga 4 proc. Jak podaje firma badawcza IDC, daje to Koreańczykom piątą pozycję w światowym rankingu. Wśród liderów są Canon i HP. Roczne obroty tego ostatniego w segmencie druku sięgają ponad 55 mld dol.