Big data to dobry sojusznik systemów CRM

Warto integrować systemy CRM z innymi rozwiązaniami. Dzięki temu zwiększa się możliwość skutecznego dotarcia do klienta z dobrze dobraną ofertą.

Aktualizacja: 24.10.2016 20:36 Publikacja: 24.10.2016 20:10

Foto: Bloomberg

Można rozbudować funkcjonalność systemów CRM, wykorzystując dane pochodzące z zewnętrznych platform big data, tzw. Data Management Platform (DMP).

– Big data to naturalny sojusznik systemów CRM. DMP to narzędzie gromadzące dane o internautach z wielu rozsianych po sieci źródeł, a następnie precyzyjnie segregujące je pod konkretne typy klientów, np. z uwagi na ich płeć, wiek, wykształcenie, zainteresowania, intencje zakupowe, hobby czy miejsce zamieszkania etc. – wymienia Piotr Prajsnar, prezes Cloud Technologies. Zebranie takich informacji na własną rękę zajęłoby firmie bardzo dużo czasu. Prosty system CRM potrafi wprawdzie wskazać klienta, który może być zainteresowany zakupem produktu danego przedsiębiorstwa, ale pogłębionej analizy bez big data nie przeprowadzi. Nie pozwoli na przykład stwierdzić, czy daną osobę rzeczywiście stać na ten produkt. Rozmaite badania potwierdzają, że właśnie w tym kierunku zmierza biznes. Już teraz 70 proc. dużych firm wspomaga się danymi gromadzonymi i przetwarzanymi przez zewnętrzne platformy big data, zaś do 2019 r. tym tropem mają pójść już wszystkie duże organizacje – przewiduje firma badawcza IDC. Z kolei Gartner spodziewa się, że dzięki analityce big data do 2020 r. 80 proc. procesów biznesowych w firmach zostanie zmodernizowanych.

Tylko 9 zł z Płatnościami powtarzalnymi

Kto zostanie nowym prezydentem. Czym żyje Europa. Jak zmienia się świat. Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.
Ekonomia
E-Doręczenia: cyfrowa przyszłość listów poleconych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao S.A. uruchomił nową usługę doradztwa inwestycyjnego
Patronat Rzeczpospolitej
Silna gospodarka da Polsce bezpieczeństwo
Ekonomia
Sektor farmaceutyczny pod finansową presją ustawy o KSC
Ekonomia
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Ekonomia
Brak wody bije w konkurencyjność
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont