Zachodnie koncerny działające w Rosji (z wyjątkiem Nissana) zmniejszyły straty i zaczęły zarabiać. Głównie dzięki stabilizacji w gospodarce i wzmocnieniu rubla. W I półroczu sprzedaż nowych samochodów osobowych wzrosła w Federacji o 6,9 proc. r/r. Największe wzrosty sprzedaży zanotowały najtańsze marki Łada, Kia i Hyunda. Najbardziej stracili najdrożsi producenci i marki: Land Rover (-4 proc.), Lexus (-5 proc.), Mercedes-Benz (-7 proc.), Porsche (-17 proc.) ? Audi (-24 proc.).
Rosła produkcja aut. Pierwsze jaskółki poprawy sytuacji w rosyjskiej branży motoryzacyjnej pojawiły się już w minionym roku. Tempo spadku rynku samochodów zmniejszyło się 3,2 razy z 35,7 proc. do 11 proc.. Według danych Rosstat, w 2015 r produkcja spadła o 28 proc. do 1,2 mln samochodów a w 2016 r. o 7,8 proc. do 1,1 mln. Udział marek zagranicznych w produkcji zmniejszył się nieznacznie z 76,7 proc. do 74 proc.
Najlepiej poradził sobie koreański Hyundai mający fabrykę pod St. Petersburgiem. Miał zysk netto 5,9 mln rubli wobec starty 949 mln rubli w 2015 r. Fabryka kosztowała 700 mln dol. i produkuje rocznie 207 tys. aut (2016 r. o 10 proc. mniej niż w 2015 r).
Hyundai i Kia Rio.
Zakłady w Kałudze, które kosztowały Francuzów 546 mln euro podpiły zysk do 4,55 mld rubli. Fabryka montuje Peugeot 408, Citroen ?4 ? ??????????? Mitsubishi Outlander.