Materiał powstał we współpracy z firmą Brigade Electronics Polska
Przepisy mają zastosowanie do wszystkich pojazdów we Francji o masie powyżej 3,5 tony. Pojazdy muszą być wyposażone w specjalne naklejki wyraźnie widoczne po obu stronach i z tyłu pojazdu, informujące o martwych strefach. Ponadto pojazdy powinny mieć co najmniej jeden system bezpieczeństwa widzenia pośredniego. Elementy sterujące takich urządzeń powinny być łatwo dostępne dla kierowcy, gdy pojazd jest w ruchu. Często wybierane są lusterka, w których nie ma martwej strefy. Eksperci zajmujący się bezpieczeństwem na drogach ostrzegają, że lusterka nie wystarczają do wyeliminowania martwych stref.
Eryk Biskupski z Brigade Electronics Polska – wiodącego na rynku dostawcy systemów bezpieczeństwa dla pojazdów użytkowych, zaznacza: „To ustawodawstwo jest pożądaną zmianą. Jednak ważne jest, aby operatorzy rozumieli, że same lusterka nie eliminują martwych stref. Dlatego zgodnie z przepisami nadal mogliby zostać ukarani grzywną. Zalecamy zainstalowanie szeregu technologii, takich jak zestawy w zakresie Standardu Bezpośredniej Widoczności DVS firmy Brigade, aby zapewnić operatorom zgodność z przepisami w całej Europie oraz aby kierowcy mieli pełną widoczność otoczenia pojazdu".
System bezpieczeństwa, w który można doposażyć każdy pojazd powyżej 3,5 tony jest uniwersalny. Można go dostosować do pojazdów, eliminując martwe strefy. Obejmuje kamery boczne i czujniki ultradźwiękowe umieszczone na pojeździe oraz sygnalizator skrętu, który jest aktywowany, gdy pojazd skręca. Zestaw jest intuicyjny i zgodny z londyńskim standardem bezpośredniej widoczności oraz wszystkimi przepisami w całej UE. Operatorzy flot mogą mieć pewność, że systemy spełnią niezbędne wymagania prawne w każdym kraju Unii.
Lafarge to jedna z firm, która widzi korzyści z zainstalowania
systemów bezpieczeństwa pojazdów w swojej flocie betonomieszarek.
Ponieważ wypadki drogowe są poważnym problemem, firma zainstalowała
rozwiązania proponowane przez Brigade. Obecnie pojazdy są wyposażone w
najnowocześniejsze technologie bezpieczeństwa, dzięki czemu nie
wydarzają się incydenty na drogach i placach budów. Oprócz sygnalizatora
cofania generującego biały dźwięk bbs-tek® firmy Brigade, Lafarge
zainstalowała również system Backeye®360 Brigade. Jest to inteligentny
system kamer, eliminujący martwe strefy poprzez zapewnienie kierowcy
kompletnego widoku otoczenia wokół całego pojazdu – „widok z lotu
ptaka". Othmane Jennane, prezes spółki Trans Route Béton, która
zainstalowała technologię Brigade, podkreśla: „Wystarczy jeden rzut oka,
aby kierowca miał pełny widok dookoła pojazdu bez martwych stref oraz
dodatkowy spokój, że piesi zostaną ostrzeżeni przez alarm emitujący
biały dźwięk. Technologia ta zapewnia całkowite bezpieczeństwo".