Każdy skuteczny menedżer, również menedżer compliance, musi posiadać
gen sprzedaży. Ale czy da się sprzedawać compliance? O ile każdy
sprzedawca wie, że liczy się przede wszystkim to, co klient chce kupić, o
tyle tradycyjne funkcje compliance w znakomitej większości przypadków
wciąż skupiają się na tym, co chcą sprzedać. Konieczne więc może się
okazać przeniesienie akcentów komunikacyjnych.
Z perspektywy Compliance Officera czy innej funkcji odpowiedzialnej w
organizacji za zgodność, ostatecznie może to zmienić nie tylko
postrzeganie funkcji compliance, ale skłonić do przemyślenia struktur i
procesów budujących środowisko zgodności w spółce. Compliance Officer w
dzisiejszych czasach musi być już nie tylko ciekawy i dociekliwy, ale
także kreatywny i innowacyjny, tak aby z jednej strony dotrzymać kroku
zmianom regulacyjnym i trendom rynkowym, a z drugiej zachęcać,
„sprzedawać" compliance i ostatecznie skutecznie aplikować je w
organizacji, za którą odpowiada.