Jak sprzedać compliance w organizacji

Compliance Officer musi być nie tylko ciekawy i dociekliwy, ale także kreatywny i innowacyjny.

Publikacja: 19.08.2021 10:00

Każdy skuteczny menedżer, również menedżer compliance, musi posiadać gen sprzedaży. Ale czy da się sprzedawać compliance? O ile każdy sprzedawca wie, że liczy się przede wszystkim to, co klient chce kupić, o tyle tradycyjne funkcje compliance w znakomitej większości przypadków wciąż skupiają się na tym, co chcą sprzedać. Konieczne więc może się okazać przeniesienie akcentów komunikacyjnych.

Z perspektywy Compliance Officera czy innej funkcji odpowiedzialnej w organizacji za zgodność, ostatecznie może to zmienić nie tylko postrzeganie funkcji compliance, ale skłonić do przemyślenia struktur i procesów budujących środowisko zgodności w spółce. Compliance Officer w dzisiejszych czasach musi być już nie tylko ciekawy i dociekliwy, ale także kreatywny i innowacyjny, tak aby z jednej strony dotrzymać kroku zmianom regulacyjnym i trendom rynkowym, a z drugiej zachęcać, „sprzedawać" compliance i ostatecznie skutecznie aplikować je w organizacji, za którą odpowiada.

Pozostało 84% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Materiał partnera
Jakoś to będzie... czy przezorny zawsze ubezpieczony?
Materiał partnera
Wzrost wartości Twoich finansów? – jak wykorzystać do tego lokaty i rachunek oszczędnościowy Santander Consumer Banku
Materiał partnera
Zarządzanie odpadami: inicjatywy, które zmieniają branżę
Materiał partnera
Opakowania uzupełniające przyszłością branży kosmetycznej
Materiał partnera
Pozwalamy łączyć oszczędności z troską o środowisko
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił