Reklama

Program Rozwoju Eksportu w praktyce

„Go in Thessaloniki” to przykład, jak Grupa Santander łączy eksporterów i importerów z różnych krajów, w tym z Polski.

Publikacja: 11.12.2018 20:00

Sesje B2B podczas „Go in Thessaloniki” odbywały się w formule przypominającej biznesowy „speed datin

Sesje B2B podczas „Go in Thessaloniki” odbywały się w formule przypominającej biznesowy „speed dating”

Foto: materiały prasowe

Grupa Santander, która działa na dziesięciu kluczowych rynkach na świecie, wykorzystuje swoją globalną obecność dla korzyści dla klientów, zgodnie ze swoją misją. Zarówno firmy, jak i korporacje otrzymują w bankach Grupy ogromne wsparcie w handlu zagranicznym – Santander łączy swoich klientów z różnych krajów, aby mogli oni ze sobą współpracować w obszarze eksportu i importu. Oprócz portalu SantanderTrade.com, Santander Trade Club, Santander Network czy misji handlowych coraz ważniejszą i szybko rozwijającą się inicjatywą Grupy Santander w zakresie wymiany międzynarodowej jest Trade Club Alliance.

Trade Club Alliance to stowarzyszenie zainicjowane przez Grupę Santander, w którym działa również 14 innych banków, które pokrywają 60 proc. światowych przepływów handlowych. Wśród nich jest także Eurobank Ergasias z Grecji – pomysłodawca wydarzenia biznesowego „Go in Thessaloniki", które odbyło się od 12 do 14 listopada br. Spotkanie zorganizowane przez Eurobank stworzyło okazję dla greckich eksporterów, aby porozmawiać o możliwościach współpracy z potencjalnymi odbiorcami z wielu innych regionów świata. Tych odbiorców zaprosiły z kolei do Salonik inne banki z Trade Club Alliance. Santander Bank Polska, dzięki przynależności do Grupy Santander, miał możliwość zaproszenia na wydarzenie sześciu firm.

„Go in Thessaloniki" – spotkania B2B na żywo

Spotkanie „Go in Thessaloniki" odbyło się już ósmy raz. Tegoroczną edycję zdominował sektor spożywczy: produkcja mleka i jego przetworów, owoców i warzyw, mięsa i ryb, ziół i przypraw, olejów i oliwy, produktów delikatesowych, win oraz wyrobów cukierniczych i produktów piekarniczych. W jednym miejscu i czasie zgromadziło się 120 eksporterów i 60 importerów, którzy łącznie odbyli ponad 3000 spotkań B2B. Wszystkie firmy, jeszcze przed wyjazdem, otrzymały informacje o innych uczestnikach, którzy potwierdzili swoją obecność. Większość skorzystała z okazji i zarezerwowała rozmowy z najbardziej interesującymi i wiarygodnymi kontrahentami.

W trakcie wydarzenia rozmowy odbywały się według precyzyjnie określonego planu. Zdarzały się jednak i spontaniczne telekonferencje czy wirtualne spotkania z firmami, które nie mogły być na miejscu. – Jeden z przypadkowo poznanych przedstawicieli obecnej na wydarzeniu firmy, podczas rozmowy z nami, zdradził swoje zainteresowanie konkretnym asortymentem. Mamy klienta, który dokładnie taki asortyment oferuje i mógłby być jego dostawcą. Szybko zaaranżowaliśmy telekonferencję. Firmy poznały się, nawiązały relację. Teraz będą ją rozwijać i mam nadzieję, że zaproszą do współpracy także nas – Santander Bank Polska – mówi Robert Fedorowicz, szef delegacji Santander Bank Polska na „Go in Thessaloniki". Przedstawiciele firm z kilkunastu krajów świata często prowadzili rozmowy biznesowe jeszcze w kuluarach i do późnych godzin wieczornych. W rezultacie szefowie eksportu planowali już kolejne spotkania i wizyty z nowo poznanymi kontrahentami.

Długoterminowa misja wspierania handlu zagranicznego

„Go in Thessaloniki" to doskonały przykład pokazujący, na czym w praktyce polega działalność Trade Club Alliance. To także przykład, jak może wyglądać sytuacja win-win w biznesie. Różne banki, instytucje teoretycznie i na pierwszy rzut oka konkurujące ze sobą, w praktyce stworzyły mechanizm tworzący wartość dodaną dla wszystkich zaangażowanych stron. Realne korzyści w postaci rosnących obrotów odnoszą klienci zaangażowanych banków, ale też same banki.

Reklama
Reklama

Trade Club Alliance stworzony przez Grupę Santander to tylko jedna z form wsparcia firm w różnych krajach. Inne działania, dzięki którym klienci Grupy mogą określać nowe strategie ekspansji zagranicznej oraz nawiązywać relacje biznesowe, to np. wyjazdowe i wirtualne misje handlowe, sesje B2B, konferencje i warsztaty. W Polsce są one realizowane pod szyldem Programu Rozwoju Eksportu. Korzyści w postaci wiedzy i rzetelnej informacji daje portal informacyjny SantanderTrade.com. Dodatkowo firmy decydujące się na ekspansję zagraniczną w krajach Grupy Santander mają do dyspozycji kompetencje zespołów International Desks, które pomagają w organizacji działalności na rykach docelowych.

Tekst powstał w ramach ogólnopolskiego Programu Rozwoju Eksportu prowadzonego przez Santander Bank Polska

Santander Bank Polska zaprasza na sesje B2B z firmami z Grecji

Program Rozwoju Eksportu oraz całe wsparcie Grupy Santander dla handlu zagranicznego mają charakter długoterminowego i konsekwentnie prowadzonego projektu. Poszczególne działania są na ogół kontynuowane, a relacje biznesowe pomiędzy krajami dalej rozwijane. Także „Go in Thessaloniki" będzie mieć swoją kontynuację. Ponownie będzie to wynik współpracy Santander Bank Polska oraz Eurobank Ergasias, tym razem ze wsparciem SEV, czyli Federacji Przemysłu Grecji. Już 17 stycznia 2019 r. do Polski przyleci grupa przedstawicieli firm eksportowych i importowych z Grecji, zainteresowanych współpracą z partnerami z Polski. Właśnie trwa rekrutacja i dopasowywanie potencjalnych partnerów z Polski do profili działalności, którymi są zainteresowane firmy greckie. O ile wydarzenie w Grecji było skierowane do branży spożywczej, o tyle w styczniowym spotkaniu w Polsce będą uczestniczyć przedstawiciele różnych innych branż: energetycznej, logistycznej, informatycznej i innych. Więcej informacji o warunkach uczestnictwa w spotkaniu z greckim biznesem, w tym o specyfice działalności firm, które odwiedzą Polskę, można uzyskać, kierując e-mail z pytaniami na adres: finansowanie.handlu@santander.pl.

Biznes
Hyundai w ogniu napięć USA–Korea Płd. Fabryka w Georgii opóźniona przez akcję służb
Biznes
Zakupy systemów antydronowych, kłopoty niemieckiego eksportu i decyzja EBC
Biznes
Prezes Totalizatora Sportowego: Jest silne lobby, które chce znieść monopol państwa
Biznes
Elon Musk nie jest już najbogatszym człowiekiem świata. Jest nowy król bogactwa
Biznes
Rosyjskie drony nad Polską, strategia rozwoju do 2035 i IPO Smyka
Reklama
Reklama