materiał powstał we współpracy z JYSK POLSKA
W jaki sposób zakaz handlu w niedziele wypływa na wasz biznes?
Piotr Padalak: Trudno o jednoznaczną diagnozę. Pomimo „zamkniętych niedziel" rośnie nam sprzedaż i liczba klientów. Czy te wzrosty byłyby większe, gdyby nasze sklepy były otwarte w niedzielę – nie jestem w stanie powiedzieć. Myślę, że Polacy chcą mieć możliwość robienia zakupów w niedziele, a zakaz przede wszystkim utrudnia życie klientom, sieci handlowe takie jak nasza muszą sobie jakoś radzić.
Z czego wynikają wzrosty sprzedaży w waszej sieci? Ludzie mają więcej pieniędzy, więcej zarabiają? Czy po prostu macie dobrą ofertę?
Myślę, że jesteśmy dobrymi kupcami. Mamy dobrą ofertę i dobry marketing, otwieramy też bardzo dużo sklepów, mamy ich 220, jesteśmy w 160 miastach. To oznacza, że nasze placówki są blisko klientów. Mamy też strategię, którą nazywamy customer first, a to oznacza wiele korzystnych rozwiązań dla klientów. Na przykład jesteśmy, o ile mi wiadomo, jedyną siecią w Polsce, w której klient bezterminowo może zwrócić towar. Jeżeli towar był zakupiony w sklepie stacjonarnym, można go zwrócić w dowolnym stacjonarnym sklepie w Polsce. Jeśli jest to towar zakupiony online, to klient będzie mógł go zwrócić w dowolnym sklepie stacjonarnym lub po prostu odesłać. Dajemy 30-dniową gwarancję ceny, umożliwiamy rezerwację towarów w cenie promocyjnej, testowanie materacy serii GOLD przez 100 dni, prowadzimy tez kampanie, w ramach których oferujemy darmowy transport za zakupy powyżej 1000 zł.