Supermarket z książkami to nie księgarnia

Anna Karczewska, inicjatorka ruchu Książki Kupuję Kameralnie i Weekendu Księgarń Kameralnych

Publikacja: 19.02.2019 20:00

Supermarket z książkami to nie księgarnia

Foto: materiały prasowe

W 2018 roku zamknięto w Polsce ponad sto księgarń. Czy prowadzenie takiego biznesu ma jeszcze sens?

Oczywiście – tak samo jak prowadzenie kin studyjnych albo niezależnych galerii. W internecie czy sieciach handlowych próżno bowiem szukać doświadczonych księgarzy. To oni dzięki swojej wiedzy i często nawet na podstawie paru zdań potrafią rozpoznać gust literacki klienta i mogą zaproponować książkę, której w przestrzeni marketingowo-reklamowej nie ma. Szczególnie te mniejsze, kameralne lokale, bo o ile internetowe księgarnie, dyskonty czy duże sieci sprzedające książki opierają się na nowościach wydawniczych reklamowanych za ogromne pieniądze, o tyle małe, kameralne księgarnie chętnie promują niezależnych pisarzy, debiutantów i wydawnictwa, które mają odwagę publikować to, co nie jest popularne.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji