Reklama

Największy producent zegarków mocno ucierpiał na pandemii

Grupa Swatch zanotowała w 2020 r. spadek sprzedaży zegarków o niemal 30 proc.

Aktualizacja: 28.01.2021 14:12 Publikacja: 28.01.2021 14:03

Największy producent zegarków mocno ucierpiał na pandemii

Foto: www.swatch.com

Szwajcarski koncern podał, że w 2020 r. zgodnie z oczekiwaniami, jego przychody ze sprzedaży spadły do 5,6 mld franków, czyli 28,7 proc. niżej, przy stałym kursie wymiany niż w 2019 r.

Przy bieżących kursach spadek wynosi 32,1 proc. Wyniki operacyjne pozostają nieznacznie dodatnie na poziomie 52 mln zysku w porównaniu do ponad 1 mld franków w 2019 r.

Na poziomie zysku netto grupa odnotowuje stratę netto w wysokości 53 mln franków w porównaniu z zyskiem netto w wysokości 748 mln franków w poprzednim roku.

Swatch podkreśla, że notuje stopniową poprawę działalności: w drugim półroczu sprzedaż netto spadła już tylko o 14,3 proc. w porównaniu z tym okresem roku poprzedniego. Swatch podkreśla też dane o mocnym grudniu pomimo ponownych blokad na ważnych rynkach, takich jak Niemcy i Wielka Brytania.

Chociaż sytuacja w branży pozostaje niepewna, Swatch Group przewiduje „znaczny wzrost konsumpcji zegarków i biżuterii na całym świecie w 2021 r.” I ma nadzieję, że sprzedaż wróci do poziomu z 2019 roku. Swatch Group ma również nadzieję, że uda się wykorzystać niektóre ze swoich udanych produktów, takich jak nowy zegarek Omega Moonwatch, kolekcja Longines Spirit czy niedawno wprowadzony na rynek T-Touch Connect Solar.

Reklama
Reklama

Z perspektywy rynkowej wpływ pandemii COVID-19 na transformację biznesową grupy (i branży) był ogromny - zamknięto 384 sklepów detalicznych, a 55 zostało otwartych. Sprzedaż e-commerce wzrosła o 70 proc. Udział handlu elektronicznego dla marek ze średniego i podstawowego segmentu cenowego osiągnął obecnie od 20 proc. do 30 proc.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama