Z kalendarzem za pan brat

Po raz pierwszy zapraszasz partnerów biznesowych na szkolenie czy konferencję? Nie ma czego się bać. Organizacja takiej imprezy jest łatwa nawet dla nowicjuszy pod warunkiem, że zaplanują ją dużo wcześniej i będą systematycznie ten plan realizować. Oto ściągawka dla nich

Publikacja: 28.08.2008 11:10

Marcin Kowalski jest konsultantem w firmie Human Partner i pełnomocnikiem na Dolny Śląsk Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. Swoją pierwszą konferencję organizował sześć lat temu. Dotyczyła rozwoju i wspierania małych i średnich przedsiębiorstw. Gdyby mógł cofnąć czas, co by zmienił? — Na pewno wcześniej zamówiłbym zaproszenia i wysłał je do uczestników imprezy. Było z tym trochę nerwów — mówi Kowalski. Dodaje, że gdyby dziś robił tamtą konferencję, to do zaproszeń dołączyłby mapkę miejsca, w którym odbywała się impreza oraz zawalczył o większy patronat medialny nad imprezą.

Jak dobrze zorganizować konferencję? Co powinny wiedzieć osoby, które zabierają się za to po raz pierwszy? Potrzebne informacje można znaleźć m.in. na portalu www.konferencje.info.pl. — Organizacja takich imprez to ciekawe wyzwanie i na pewno wszystko pójdzie dobrze — uważają autorzy poradnika.

Pierwszym krokiem, jaki trzeba zrobić przed organizacją takiej imprezy, jest wymyślenie całej koncepcji, tematu, formuły jej organizacji, a także imprez towarzyszących jak wystawy, pokazy, targi czy sesje panelowe. Organizatorzy powinni już o tym myśleć rok — dwa przed datą rozpoczęcia konferencji. Następnym krokiem przy organizacji jest ustalenie przybliżonego budżetu imprezy. Powinien być on znany na roku do 1,5 przed jej rozpoczęciem. W tym samym czasie organizator powinien myśleć już o warunkach uczestnictwa, wstępnej liście prelegentów, gości, VIP-ów, wybrać organizatora, który będzie realizował zamierzenia. Trzeba też myśleć już nad datą imprezy, miejscem. Można też wstępnie zarezerwować salę, gdzie odbędzie się konferencją. — Rok przed imprezą należy też myśleć o strategii promocji, szukać sponsorów i patronów medialnych — radzą autorzy z portalu konferencje.info.pl.

Gdy do konferencji został rok, warto pojechać i obejrzeć obiekt, w którym odbędzie się impreza. Trzeba zwrócić uwagę na jego funkcjonalność. Nie wolno ominąć żadnej sali, w której będą nasi goście. Co dalej robić? Trzeba ustalić listę i rodzaj potrzebnego sprzętu, który będziemy chcieli wykorzystać podczas spotkania i wybrać jego dostawcę. Jeśli konferencja ma być międzynarodowa, to już pół roku przed nią warto zarezerwować doświadczonych tłumaczy. Poza tym trzeba wybrać dostawców usług okołokonferencyjnych, czyli np. transport, katering, oprawa plastyczna czy filmowa. — Głównym kryterium wyboru nie może być cena, a doświadczenie i referencje — tłumaczą specjaliści z konferencje.info.pl. Potwierdza to Marcin Kowalski. — Wszystkie te rzeczy mają wpływ na to, czy uczestnicy odbiorą konferencję jako udaną, czy nie. Nie może być tak, że na trwającym kilka godzin spotkaniu nie będzie nic do jedzenia, bo nawet najlepsi mówcy nie są w stanie skupić na sobie uwagi, gdy słuchacze są głodni – tłumaczy konsultant z Human Partner.

Reklamuj się przed, reklamuj się w czasie

Organizatorzy konferencji do czterech miesięcy przed imprezą powinni ustalić zasady rejestracji gości i uczestników, system ich identyfikacji. Na bieżąco powinna być uaktualniana lista gości.

Trzeba też pomyśleć o programie dla towarzyszących osób, które na imprezę przyjadą z ViP-ami, ale nie będą uczestniczyć w konferencji. Cztery miesiące przed imprezą trzeba rozpoczynać akcję reklamową konferencji. — W tym czasie warto wysyłać pierwsze komunikaty do mediów. Rozpocznij wysyłanie zaproszeń — radzą eksperci z konferencje.info.pl. Dodają, że warto też pomyśleć już o zakupie upominków dla ViP-ów.

Cztery miesiące przed imprezą powinien być już znany sposób płatności uczestników, a także rozliczeń z dostawcami. Trzeba też sprawdzić wówczas wszelkie wymagane licencje, zezwolenia czy opłaty za prawa autorskie. Należy też pomyśleć o zorganizowaniu materiałów i teczek konferencyjnych, w których znajdą się długopisy czy notatniki. — Warto też rozważyć, czy nie przygotować materiałów reklamowych dla uczestników — radzą eksperci. Marcin Kowalski dodaje, że na każdej konferencji cieszą się one dużym zainteresowaniem uczestników.

Gdy kartki w kalendarzu wskazują, że od imprezy dzielą nas jedynie dni, trzeba rozpocząć intensywną akcję reklamową i promocyjną w mediach. Potwierdzić ostatecznie ustalenia z dostawcami, przygotować identyfikatory, wejściówki, plansze, banery. — Warto już ustalić liczbę pracowników, którzy będą potrzebni na imprezie, a także przygotować ostateczny jej program, a o zmianach powiadomić uczestników — radzą eksperci z konferencje.info.pl

Tydzień przed spotkaniem należy przeprowadzić odprawę zespołu, na którą warto zaprosić współpracowników i dostawców usług. Nie wolno zapomnieć o urządzeniu biura imprezy, gdzie powinien znaleźć się sprzęt taki jak telefony, faks, Internet czy ksero. — Na koniec dopilnuj swojego zespołu. Sprawdź, czy wszystkie materiały są na miejscu, a dostawcy pamiętają o swoich obowiązkach. Jeśli wszystko jest wykonane zgodnie z planem, nie ma powodów do zmartwień — zapewniają specjaliści. Dodają, że jeśli impreza jest kilkudniowa i gdy w jej trakcie wyjdą jakieś uchybienia to można je jeszcze naprawić bądź udoskonalić.

— Nie ma czego się bać. W organizacji konferencji liczy się jej temat, prelegenci, miejsce spotkania oraz cena. Jeśli wszystko jest dobrze dobrane, impreza musi się udać — uważa Marcin Kowalski.

Marcin Kowalski jest konsultantem w firmie Human Partner i pełnomocnikiem na Dolny Śląsk Polskiej Izby Firm Szkoleniowych. Swoją pierwszą konferencję organizował sześć lat temu. Dotyczyła rozwoju i wspierania małych i średnich przedsiębiorstw. Gdyby mógł cofnąć czas, co by zmienił? — Na pewno wcześniej zamówiłbym zaproszenia i wysłał je do uczestników imprezy. Było z tym trochę nerwów — mówi Kowalski. Dodaje, że gdyby dziś robił tamtą konferencję, to do zaproszeń dołączyłby mapkę miejsca, w którym odbywała się impreza oraz zawalczył o większy patronat medialny nad imprezą.

Pozostało 88% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca