Zobowiązania kompensacyjne Lockheed Martin wynikające z kontraktu na dostawę 48 samolotów F-16 sięgają w sumie 6 mld dol. W tym roku osiągną one już pułap 5 mld, co oznacza, że znacznie wyprzedzają harmonogram rozpisany do 2013 r.
Najnowszym projektem jest stworzenie możliwości serwisowania samolotów w Polsce, w Wojskowych Zakładach Lotniczych nr 2 w Bydgoszczy. Przedłużają się jednak uzgodnienia dotyczące zakresu remontów i zaangażowania Lockheeda w ten projekt. Polska strona naciska, by rozszerzyć maksymalnie zakres prac remontowych w Bydgoszczy, tak aby wykorzystać w pełni kompetencje bydgoskiej firmy i uniezależnić Siły Powietrzne od kosztownej opieki technicznej Lockheeda.
[wyimek]6 mld dolarów - taką wartość mają zobowiązania offsetowe Lockheed Martin[/wyimek]
Wśród najważniejszych projektów, które pozwoliły rozliczyć się Amerykanom z zobowiązań kompensacyjnych, są przedsięwzięcia wielomilionowej wartości, m.in. w skarżyskim Mesko (produkcja nowoczesnej amunicji) czy (zakończony już) montaż silników samolotowych w WSK Rzeszów i dziesiątki innych rozproszonych w całej gospodarce przedsięwzięć.
Nie wszystko się jednak udało. Z pierwotnej umowy wykreślono budowę elektrowni wiatrowych w warszawskim Radwarze czy remonty awionetek w Bydgoszczy, bo te projekty okazały się nieopłacalne. Rząd sam zrezygnował z budowy amerykańskiej wersji Rejestru Usług Medycznych i niezwykle kosztownego systemu specjalnej łączności dla policji i ratownictwa Tetra. Akcelerator Technologiczny na Uniwersytecie Łódzkim – po kilku latach zakończył działalność, bo postanowili o tym sami organizatorzy.