Nowy port tranzytowy powstał w chińskim Shenzhen a w amerykańskim Louisville rozbudowany został węzeł lotniczy Worldportsm.
Shenzhen Asia Pacific Hub znajduje się w międzynarodowym porcie lotniczym Shenzhen Baoan w delcie rzeki Perłowej, regionie bardzo szybko rozwijającym się pod względem gospodarczym. Nowy węzeł zastąpi dotychczasowy terminal UPS usytuowany na filipińskim lotnisku Clark.
Nowoczesny port przeładunkowy kosztował 180 milionów dolarów. Jego otwarcie skróciło czas tranzytu przesyłek regionalnych przynajmniej o jeden dzień.
- Pragniemy być tam, gdzie klienci najbardziej nas potrzebują - powiedział Dan Brutto, prezes firmy UPS International. Podkreślił, że od momentu rozpoczęcia bezpośrednich lotów do Chin w 2001 r. tempo rozwoju tego regionu rosło i firma przesyłała coraz większe ilości niewielkich przesyłek, ale również ciężkiego frachtu lotniczego. - Wzrost liczby przesyłek w południowej części Chin, spowodował, że sortowanie wolumenu i jego dystrybucja z węzła położonego bliżej naszych klientów nabrały sensu - dodał prezes UPS. Kontrolę nad między narodowymi przesyłkami ekspresowymi w Chinach, firma UPS przejęła w 2005 r. W zeszłym roku został otworzony nowy międzynarodowy węzeł lotniczy na lotnisku Pudong w Szanghaju, łącząc Chiny z globalną siecią połączeń lotniczych firmy, w tym z portami docelowymi w USA i Europie. Obecnie otwarty węzeł Shenzhen ma natomiast za zadanie łączyć wszystkie znaczące punkty Azji i służyć przede wszystkim transportowi wewnątrzregionalnemu.
W hubie Shenzhen Asia Pacific, który zajmuje około 89 tys. metrów kwadratowych powierzchni, znajdują się punkty ekspresowej obsługi celnej, sortownia, magazyn przesyłek cargo oraz rampy załadunkowe. W obiekcie zatrudniającym około 400 osób możliwa jest obsługa nawet 18 tys. przesyłek na godzinę a wydajność ta może być podwyższona do 36 tys. przesyłek na godzinę. Dla porównania poprzednia placówka na Filipinach obsługiwała około 7,5 tys. przesyłek.