Cena sprzedaży została ustalona na poziomie 11,59 mln zł brutto (9,5 mln zł netto). Kwota nie uwzględnia produktów i surowców, których cena będzie zależeć od dokonanej przez spółkę inwentaryzacji w ciągu 14 dni po zawarciu umowy. Wartość ewidencyjna aktywów składających się na sprzedaną markę Kolastyna, ujawnionych w bilansie grupy wynosi 3,2 mln zł.
Część pozyskanych pieniędzy w wysokości 7,7 mln zł zostało przeznaczone na spłatę w całości obligacji serii F, G, H i części obligacji serii E, zabezpieczonych rzeczowo na znaku parasolowym K Kolastyna Laboratorium. Pozostałe pieniądze posłużą sfinansowaniu aktywów obrotowych w III oraz IV kwartale na pozostałych markach będących w portfolio spółki takich jak: Miraculum, Pani Walewska, Być może, Wars, Brutal, Lider, Tanita oraz Paloma. Pozwolą również na zredukowanie znacznej części zobowiązań spółki nie wchodzących do układu oraz wpłyną na obniżenie kosztów finansowych w 2010 roku.
Transakcja sprzedaży marki Kolastyna jest związana z przyjętą przez zarząd spółki strategią, która zakłada m.in. zmianę marki wiodącej w portfolio produktów. Począwszy od drugiej połowy 2010 r. wiodącą marką wspieraną nakładami marketingowymi będzie asortyment pod znakiem towarowym Miraculum (produkty pielęgnacyjne oraz perfumeryjne) - napisano w komunikacie.