Fundacja Michalczewskiego „Równe Szanse” podpisała umowę z firmą Maspex na produkcję, dystrybucję oraz promocję napoju Tiger Energy Drink. Przekazanie licencji do korzystania z marki Tiger jest konsekwencją rozwiązania umowy z firmą FoodCare, czego główną przyczyną miało być niewywiązywanie się poprzedniego producenta z warunków umowy.
- Fundacja „Równe Szanse” Dariusza Michalczewskiego zwróciła się do nas z ofertą współpracy. Z biznesowego punktu widzenia, uznaliśmy tę propozycję za wartą rozważenia. Mając dobre doświadczenia w produkcji, sprzedaży i promocji produktów wykorzystujących licencje, zdecydowaliśmy się na podpisanie umowy o współpracy – mówi Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu. Od jutra firma ma wprowadzić na rynek napoje wykorzystujące markę Tiger. Maspex podkreśla, że w pracach nad napojami uczestniczył Michalczewski.
O Tigerze zrobiło się głośno kilka dni temu, kiedy to okazało się, że do firmy FoodCare wkroczył komornik z nakazem zajęcia produktów tej marki w ramach zabezpieczenia powództwa. Firma zapowiedziała, że złoży zażalenie na tę decyzję.
Postanowienie sądu zostało wydane właśnie na wniosek Fundacji Dariusza Michalczewskiego. Spór pomiędzy byłym pięściarzem a FoodCare trwa już od kilku lat. W 2003 roku razem wprowadzili brand Tiger na rynek. Michalczewski udzielił FoodCare licencji na wykorzystanie znaku towarowego. Jednak współpraca popsuła się, gdyż – jak twierdzi Michalczewski - FoodCare bez jego wiedzy usunął wizerunek pięściarza z produktu oraz zmodyfikował napój. Kością niezgody było również wprowadzenie na rynek przez FoodCare napoju energetycznego N-Gine, którego twarzą jest Robert Kubica.
Marka Tiger jest liderem polskiego rynku napojów energetycznych - zarówno wartościowo, jak i ilościowo.