Maspex ma licencję na Tigera

Spożywczy koncern Maspex rozpoczął współpracę z Dariuszem Michalczewskim. Uzyskał wyłączną licencję na używanie oznaczenia „Tiger”

Publikacja: 14.12.2010 13:00

Maspex ma licencję na Tigera

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Fundacja Michalczewskiego „Równe Szanse” podpisała umowę z firmą Maspex na produkcję, dystrybucję oraz promocję napoju Tiger Energy Drink. Przekazanie licencji do korzystania z marki Tiger jest konsekwencją rozwiązania umowy z firmą FoodCare, czego główną przyczyną miało być niewywiązywanie się poprzedniego producenta z warunków umowy.

- Fundacja „Równe Szanse” Dariusza Michalczewskiego zwróciła się do nas z ofertą współpracy. Z biznesowego punktu widzenia, uznaliśmy tę propozycję za wartą rozważenia. Mając dobre doświadczenia w produkcji, sprzedaży i promocji produktów wykorzystujących licencje, zdecydowaliśmy się na podpisanie umowy o współpracy – mówi Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu. Od jutra firma ma wprowadzić na rynek napoje wykorzystujące markę Tiger. Maspex podkreśla, że w pracach nad napojami uczestniczył Michalczewski.

O Tigerze zrobiło się głośno kilka dni temu, kiedy to okazało się, że do firmy FoodCare wkroczył komornik z nakazem zajęcia produktów tej marki w ramach zabezpieczenia powództwa. Firma zapowiedziała, że złoży zażalenie na tę decyzję.

Postanowienie sądu zostało wydane właśnie na wniosek Fundacji Dariusza Michalczewskiego. Spór pomiędzy byłym pięściarzem a FoodCare trwa już od kilku lat. W 2003 roku razem wprowadzili brand Tiger na rynek. Michalczewski udzielił FoodCare licencji na wykorzystanie znaku towarowego. Jednak współpraca popsuła się, gdyż – jak twierdzi Michalczewski - FoodCare bez jego wiedzy usunął wizerunek pięściarza z produktu oraz zmodyfikował napój. Kością niezgody było również wprowadzenie na rynek przez FoodCare napoju energetycznego N-Gine, którego twarzą jest Robert Kubica.

Marka Tiger jest liderem polskiego rynku napojów energetycznych - zarówno wartościowo, jak i ilościowo.

- Sąd swoim postanowieniem zakazał firmie Foodcare, do czasu prawomocnego zakończenia postępowania, produkcji, sprzedaży, promocji oraz innych form wprowadzania do obrotu produktów energetycznych zawierających jakiekolwiek oznaczenie z elementem „Tiger”. Taka decyzja sądu pokazuje, że roszczenia Fundacji mają mocne podstawy. Tiger jest tylko jeden i tak zostanie do końca. Pracowałem na to całe moje życie – mówi Michalczewski.

Fundacja Michalczewskiego „Równe Szanse” podpisała umowę z firmą Maspex na produkcję, dystrybucję oraz promocję napoju Tiger Energy Drink. Przekazanie licencji do korzystania z marki Tiger jest konsekwencją rozwiązania umowy z firmą FoodCare, czego główną przyczyną miało być niewywiązywanie się poprzedniego producenta z warunków umowy.

- Fundacja „Równe Szanse” Dariusza Michalczewskiego zwróciła się do nas z ofertą współpracy. Z biznesowego punktu widzenia, uznaliśmy tę propozycję za wartą rozważenia. Mając dobre doświadczenia w produkcji, sprzedaży i promocji produktów wykorzystujących licencje, zdecydowaliśmy się na podpisanie umowy o współpracy – mówi Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu. Od jutra firma ma wprowadzić na rynek napoje wykorzystujące markę Tiger. Maspex podkreśla, że w pracach nad napojami uczestniczył Michalczewski.

Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej
Biznes
„Rzeczpospolita” o perspektywach dla Polski i świata w 2025 roku
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Czy Polacy przestają przejmować się klimatem?