Maspex ma licencję na Tigera

Spożywczy koncern Maspex rozpoczął współpracę z Dariuszem Michalczewskim. Uzyskał wyłączną licencję na używanie oznaczenia „Tiger”

Publikacja: 14.12.2010 13:00

Maspex ma licencję na Tigera

Foto: Fotorzepa, Darek Golik DG Darek Golik

Fundacja Michalczewskiego „Równe Szanse” podpisała umowę z firmą Maspex na produkcję, dystrybucję oraz promocję napoju Tiger Energy Drink. Przekazanie licencji do korzystania z marki Tiger jest konsekwencją rozwiązania umowy z firmą FoodCare, czego główną przyczyną miało być niewywiązywanie się poprzedniego producenta z warunków umowy.

- Fundacja „Równe Szanse” Dariusza Michalczewskiego zwróciła się do nas z ofertą współpracy. Z biznesowego punktu widzenia, uznaliśmy tę propozycję za wartą rozważenia. Mając dobre doświadczenia w produkcji, sprzedaży i promocji produktów wykorzystujących licencje, zdecydowaliśmy się na podpisanie umowy o współpracy – mówi Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu. Od jutra firma ma wprowadzić na rynek napoje wykorzystujące markę Tiger. Maspex podkreśla, że w pracach nad napojami uczestniczył Michalczewski.

O Tigerze zrobiło się głośno kilka dni temu, kiedy to okazało się, że do firmy FoodCare wkroczył komornik z nakazem zajęcia produktów tej marki w ramach zabezpieczenia powództwa. Firma zapowiedziała, że złoży zażalenie na tę decyzję.

Postanowienie sądu zostało wydane właśnie na wniosek Fundacji Dariusza Michalczewskiego. Spór pomiędzy byłym pięściarzem a FoodCare trwa już od kilku lat. W 2003 roku razem wprowadzili brand Tiger na rynek. Michalczewski udzielił FoodCare licencji na wykorzystanie znaku towarowego. Jednak współpraca popsuła się, gdyż – jak twierdzi Michalczewski - FoodCare bez jego wiedzy usunął wizerunek pięściarza z produktu oraz zmodyfikował napój. Kością niezgody było również wprowadzenie na rynek przez FoodCare napoju energetycznego N-Gine, którego twarzą jest Robert Kubica.

Marka Tiger jest liderem polskiego rynku napojów energetycznych - zarówno wartościowo, jak i ilościowo.

Reklama
Reklama

- Sąd swoim postanowieniem zakazał firmie Foodcare, do czasu prawomocnego zakończenia postępowania, produkcji, sprzedaży, promocji oraz innych form wprowadzania do obrotu produktów energetycznych zawierających jakiekolwiek oznaczenie z elementem „Tiger”. Taka decyzja sądu pokazuje, że roszczenia Fundacji mają mocne podstawy. Tiger jest tylko jeden i tak zostanie do końca. Pracowałem na to całe moje życie – mówi Michalczewski.

Fundacja Michalczewskiego „Równe Szanse” podpisała umowę z firmą Maspex na produkcję, dystrybucję oraz promocję napoju Tiger Energy Drink. Przekazanie licencji do korzystania z marki Tiger jest konsekwencją rozwiązania umowy z firmą FoodCare, czego główną przyczyną miało być niewywiązywanie się poprzedniego producenta z warunków umowy.

- Fundacja „Równe Szanse” Dariusza Michalczewskiego zwróciła się do nas z ofertą współpracy. Z biznesowego punktu widzenia, uznaliśmy tę propozycję za wartą rozważenia. Mając dobre doświadczenia w produkcji, sprzedaży i promocji produktów wykorzystujących licencje, zdecydowaliśmy się na podpisanie umowy o współpracy – mówi Krzysztof Pawiński, prezes Maspeksu. Od jutra firma ma wprowadzić na rynek napoje wykorzystujące markę Tiger. Maspex podkreśla, że w pracach nad napojami uczestniczył Michalczewski.

Reklama
Biznes
Polak wrócił na Ziemię. Czy wykorzystamy kosmiczną szansę?
Biznes
Ultimatum Trumpa dla Putina, mniej ofert pracy, Bruksela szykuje cła odwetowe
Biznes
Nowy szef Konfederacji Lewiatan: Wyobrażam sobie fuzje organizacji biznesowych
Biznes
Trump straszy UE, Ryanair wraca do Modlina, KE planuje nowe podatki
Biznes
Będzie drastyczna unijna podwyżka akcyzy na papierosy? Okoniem staje Szwecja
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama