Reklama

Nowy team w polskich rajdach

Platinum Rally Team to nowy zespół, który rywalizować będzie w rajdowych mistrzostwach Polski. W jego barwach wystartują Michał i Grzegorz Bębenkowie w Mitsubishi Lancer Evo X.

Aktualizacja: 10.02.2011 17:59 Publikacja: 10.02.2011 17:12

Nowy team w polskich rajdach

Foto: materiały prasowe

Bracia z Bochni to jeden z najbardziej doświadczonych polskich duetów rajdowych. Startują od 1993 r. Wielokrotnie stawali na podium, byli m.in. wicemistrzami kraju w klasyfikacji generalnej. W 2009 roku, kiedy Rajd Polski był eliminacją Rajdowych Mistrzostw Świata, zwyciężyli w grupie N i zajęli bardzo dobre, dziesiąte miejsce w „generalce”, mając przed sobą jedynie znacznie szybsze auta WRC.

W ubiegłym sezonie Bębenkowie, po dziewięciu latach startów rajdówką z napędem na cztery koła, przesiedli się do słabszego, przednionapędowego Citroena C2 R2 Max. Auto nie pozwalało na nawiązanie walki z krajową czołówką, ale rodzeństwo z Bochni bezkonkurencyjnie wygrali Citroen Racing Trophy Polska.

– Zawsze byliśmy w ścisłej czołówce, ale brakowało nam tej kropki nad „i” – zwycięstwa w klasyfikacji generalnej mistrzostw Polski. Dołożymy wszelkich starań, abyśmy byli zadowoleni z nadchodzącego sezonu – powiedział Michał Bębenek, podczas czwartkowej prezentacji nowego zespołu. Załoga Platinum Rally Teamu weźmie udział w pełnym cyklu rajdowych mistrzostw Polski samochodem grupy N.

– W pierwszym rajdzie sezonu wystartujemy Mitsubishi Lancerem Evo IX w najnowszej specyfikacji. W pozostałych sześciu rundach pojedziemy Mitsubishi Lancerem Evo X – dodaje Michał Bębenek. Głównym sponsorem zespołu jest firma Orlen Oil, która w ten sposób chce promować swoją markę Platinum.

– Strategia Orlen Oil na lata 2010 – 2013 zakłada dynamiczny rozwój marki Platinum, a jej powiązanie ze sportami motorowymi jest i będzie w przyszłości jednym z filarów polityki promocyjnej – tłumaczy Marian Ćwiertniak, prezes Orlen Oil.

Reklama
Reklama

Jego firma po raz kolejny została też sponsorem tytularnym całego serialu Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski, który nazywać się będzie Platinium RSMP.

– Tegoroczny cykl Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski składa się z siedmiu rund. Sześć z nich rozegrana zostanie w Polsce. Ostatni rajd sezonu odbędzie się w październiku w okolicach Koszyc na Słowacji. Czynimy także starania, aby najważniejszą imprezę serialu – Rajd Polski – ponownie włączyć do przyszłorocznego kalendarza Rajdowych Mistrzostw Świata. W roku 2009 pokazaliśmy, iż doskonale radzimy sobie z organizacją rajdów na najwyższym, światowym poziomie i do dzisiaj zbieramy słowa uznania za wzorowe jego przeprowadzenie – powiedział Andrzej Witkowski, prezes Polskiego Związku Motorowego.

Relacje z odcinków specjalnych rajdowych mistrzostw Polski będzie można śledzić na antenie TVP1, TVP2, TVP Info i TVP Sport. Podczas trwania każdego rajdu na antenie „Jednynki”, po głównym wydaniu Sport Wiadomości, zostaną emitowane dwuminutowe kroniki Platinum RSMP.

[ramka][srodtytul]Kalendarz Platinum RSMP 2011[/srodtytul]

1. Rajd Baltic Cup Termin: 18 – 20. 02. 2011 r. Baza rajdu: Gdańsk-Sopot

2. Rajd Świdnicki – Krauze Termin: 8 – 10. 04. 2011 r. Baza rajdu: Świdnica

Reklama
Reklama

3. Rajd Karkonoski Termin: 10 – 12. 06. 2011 r. Baza rajdu: Jelenia Góra

4. Rajd Rzeszowski Termin: 6 – 7. 08. 2011 r. Baza rajdu: Rzeszów

5. Rajd Dolnośląski Termin: 2 – 4. 09. 2011 r. Baza rajdu: Kłodzko

6. Rajd Polski Termin: 23-25. 09. 2011 r. Baza rajdu: Mikołajki

7. Rajd Koszyce Termin: 14-16. 10. 2011 r. Baza rajdu: Košice (Słowacja)[/ramka]

Bracia z Bochni to jeden z najbardziej doświadczonych polskich duetów rajdowych. Startują od 1993 r. Wielokrotnie stawali na podium, byli m.in. wicemistrzami kraju w klasyfikacji generalnej. W 2009 roku, kiedy Rajd Polski był eliminacją Rajdowych Mistrzostw Świata, zwyciężyli w grupie N i zajęli bardzo dobre, dziesiąte miejsce w „generalce”, mając przed sobą jedynie znacznie szybsze auta WRC.

W ubiegłym sezonie Bębenkowie, po dziewięciu latach startów rajdówką z napędem na cztery koła, przesiedli się do słabszego, przednionapędowego Citroena C2 R2 Max. Auto nie pozwalało na nawiązanie walki z krajową czołówką, ale rodzeństwo z Bochni bezkonkurencyjnie wygrali Citroen Racing Trophy Polska.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama