Apple pokazało iPada 2

Nowej wersji gadżetu, który skutecznie pomnaża zyski koncernu, wyczekiwali tak konsumenci jak i inwestorzy

Aktualizacja: 03.03.2011 02:13 Publikacja: 02.03.2011 22:11

Apple pokazało iPada 2

Foto: Bloomberg

Premiera nowej wersji przebojowego komputera w formie dotykowej tabliczki była niezwykle wyczekiwana przez inwestorów. Niepokoili się oni nie tylko potencjalnym opóźnieniem prezentacji urządzenia, które w 2010 r. przyniosło Apple'owi  9 mld dol. przychodów.

Tablety tych firm będą główną konkurencją tabletów Apple. Ich atutem jest system operacyjny Google Android, bezpośrednio powiązany z internetowymi usługami Google'a, takimi jak poczta Gmail. Dodatkowo Android jest dobrze znany coraz większej liczbie użytkowników komórek.

W ostatnim kwartale 2010 r. na świecie sprzedano więcej telefonów z tym systemem niż smartfonów Nokii, wieloletniego lidera rynku. Urządzenia z Androidem tanieją, a w ofercie polskich operatorów telefony z nim można znaleźć za 1 zł.

Innym konkurentem iPada będzie przygotowywany przez kanadyjskie Research In Motion PlayBook. Urządzenie wprawdzie nie korzysta z systemu Android, ale jego atutem mają być zaawansowane funkcje biznesowe znane z popularnych w korporacjach telefonów BlackBerry tego samego producenta. Według wyliczeń uznanego serwisu Digitimes, dokonanych na podstawie ilości zamówionych u azjatyckich producentów części do tabletów, konkurenci Apple'a zdobędą w 2011 r. ok. 30 proc. rynku tych urządzeń.

Mimo to, konstruując nową wersję swojego iPada, koncern z kalifornijskiego Cupertino zdecydował się na ostrożną ewolucję. Oprócz mniejszej wagi, smuklejszego kształtu i kilku ulepszonych parametrów, takich jak szybkość procesora, nie znajdziemy w nowym tablecie rzucających się w oczy nowości.

Najważniejszą z nich są dwie kamery, które umożliwią użytkownikom prowadzenie wideorozmów. Ta z pozoru mało znacząca funkcja może mieć duże znaczenie dla pozostających w ruchu klientów biznesowych, którzy – ku zaskoczeniu Apple'a, bo iPad miał służyć przede wszystkim do rozrywki – upodobali sobie tablet. Według wyliczeń "Wall Street Journal" i serwisu Networld iPad jest używany w 65 – 80 proc. firm z globalnej listy 500 największych spółek magazynu "Fortune".

Mimo wyczekiwania na premierę w środę po południu akcje Apple'a zachowywały się spokojnie, zyskując po południu ok. 0,1 proc. (za jedną akcję płacono prawie 350 dol.). Od początku roku walory firmy zyskały już jednak 8,5 proc., a giełdowa wycena spółki w środę po południu wynosiła 321 mld dol.

– Premiera iPada 2 powinna już być przez inwestorów uwzględniona w wycenie Apple'a, ale może wpłynąć na powiązane aktywa – powiedział agencji Reuters Mike Fang z Paradigm Asset Management z Tajpej. Tak też się stało. W oczekiwaniu na premierę kurs akcji Genius Electronic Optical, dostawcy kamer dla Apple'a, rósł nawet o 5,1 proc.

Premiera nowej wersji przebojowego komputera w formie dotykowej tabliczki była niezwykle wyczekiwana przez inwestorów. Niepokoili się oni nie tylko potencjalnym opóźnieniem prezentacji urządzenia, które w 2010 r. przyniosło Apple'owi  9 mld dol. przychodów.

Tablety tych firm będą główną konkurencją tabletów Apple. Ich atutem jest system operacyjny Google Android, bezpośrednio powiązany z internetowymi usługami Google'a, takimi jak poczta Gmail. Dodatkowo Android jest dobrze znany coraz większej liczbie użytkowników komórek.

Pozostało 81% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca