Prezes CrossFit rezygnuje przez rasistowski żart na Twitterze

Naśmiewanie się ze śmierci George’a Floyda skończyło się dla marki utratą kontraktów reklamowych.

Aktualizacja: 10.06.2020 14:15 Publikacja: 10.06.2020 13:35

Greg Glassman

Greg Glassman

Foto: www.crossfit.com

CrossFit to gigantyczna marka treningowa od lat zyskująca popularność dzięki relatywnie prostemu programowi ćwiczeń. Założona przez Grega Glassmana i Lauren Jenai w 2000 roku swój model biznesowy oparła na certyfikowanych trenerach i współpracy z siłowniami oraz markami sportowymi. Modelowi działania zagroził jednak jeden tweet założyciela pełniącego równocześnie funkcję prezesa.

Greg Glassman 6 czerwca w odpowiedzi na tweet zamieszczony przez Institute for Health Metrics and Evaluation, w którym Instytut stwierdzał, że „rasizm i dyskryminacja to krytyczne kwestie zdrowia publicznego wymagające pilnych działań” napisał „It’s: FLOYD-19”. W oczywisty sposób połączył sprawę śmierci George’a Floyda, zabitego podczas policyjnej interwencji przez nadużywającego siły policjanta, z panującą pandemią.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca