Jak informuje Wall Street Journal trzecie generacja iPada powinna pojawić się w sprzedaży na początku przyszłego roku. Powołując się na informacje od spółki dziennik podaje, że Apple już podpisało umowy z dostawcami na dostawę większości kluczowych elementów. Teraz spółka przygotowuje się do rozpoczęcia produkcji serii testowej urządzeń. Po zakończeniu testów produkcja ma ruszyć pełną parą. Ile tabletów zostanie wytworzonych? Jak podaje jeden z dostawców Apple oczekuje kolejnego sukcesu sprzedaży i już w tej chwili zamówiono podzespoły dla 1,5 mln sztuk trzeciej generacji iPada.

Spółka nie podaje jednak informacji dotyczącej specyfikacji nowego iPada. Z informacji od dostawców wynika jednak , że bez zmian pozostanie wielkość urządzania. Do trzeciej generacji swojego urządzenia Apple zamówiło ekrany o przekątnej 9,7 cala. Różnica będzie jednak w jakości obrazu. iPad3 najprawdopodobniej zostanie wyposażony w ekran o wysokiej rozdzielczości 2048x1536. iPad2 posiadał wyświetlacz o rozdzielczości 1024x768.

Po raz kolejny o szczegółach nowości wydawniczych dowiadujemy się nie od samego producenta, ale od wytwórców podzespołów. Apple, podobnie jak większość producentów gadżetów, tak naprawdę nie wytwarza swoich produktów tylko zatrudnia do tego wyspecjalizowanych podwykonawców. W przypadku giganta z Cupertino są to głównie firmy Tajwańskie, które same zresztą bardzo często są tylko elementem łańcucha samemu zlecając wykonanie pomniejszych części spółkom Chińskim. Takie rozwiązanie zwalnia amerykanów z obowiązku posiadania własnych fabryk i taśm produkcyjnych i pozwala skupić się na tym co najważniejsze, czyli projektowaniu nowych urządzeń. Dodatkowo jest to rozwiązanie dużo tańsze, które pozwala na sporą elastyczność przy późniejszym ustalaniu cen.

Apple z wielkim optymizmem oczekuje pojawienia się swojego najnowszego tabletu na rynku i nie oczekuje niczego innego jak kolejnego sukcesu. Poprzednia generacja urządzenia wraz iPhonem (smartfonem produkowanym przez Apple) stanowi główne źródło przychodów amerykańskiej spółki. Trzeci kwartał 2011 r. firma zamykała z zyskiem netto na poziomie 7,31 mld dol. W porównaniu z analogicznym okresem 2010 r. jest to ponad dwukrotny skok. Premierę nowego urządzenia mogą jednak popsuć konkurenci. Czasy, kiedy Apple był monopolista na rynku tabletów dawno już przeminęły. Działające na oprogramowaniu Google tablety Samsunga, Motoroli, ZTE oraz Toshiby szybko zdobywają rynek i nie można wykluczyć takiej sytuacji, że kiedyś zakończą dominację Appla.