Reklama

Spadek zysku grupy TVN

Telewizyjna grupa zaraportowała niższe od oczekiwanych przychody i zyski. Ale będzie specjalna dywidenda

Publikacja: 15.02.2012 07:46

Spadek zysku grupy TVN

Foto: ROL

Zgodnie z oczekiwaniami analityków grupa zdecydowała się podać wyniki za IV kw. 2011 roku już bez uwzględniania posiadania 100 proc. platformy „n" (zamierza być może jeszcze w tym roku wyprowadzić ją z grupy do joint venture zakładanej wspólnie z Grupą Canal+ i UPC). Tak liczone przychody TVN w IV kwartale 2011 roku wyniosły 594,2 mln zł, o 1 proc. mniej niż rok wcześniej, EBITDA (zysk przed amortyzacja i opodatkowaniem) sięgnęła 212,6 mln zł (wzrost rok do roku o 15 proc.), a zysk netto: 12,4 mln zł (spadek o 21,3 proc.).

Konsensus prognoz analityków odpytanych przez nas zakładał przychody na poziomie 631,9 mln zł, EBITDA w wysokości 212 mln zł i aż 39,3 mln zł zysku netto.

Spadek przychodów to skutek złej sytuacji na rynku reklamy w IV kwartale. – Nasze przychody reklamowe spadły o 24,2 mln zł lub 5,3 proc. do 434,2 mln zł w ciągu

dwunastu miesięcy zakończonych 31 grudnia 2011 r. z 458,4 mln zł w analogicznym okresie

2010 r. Spadek ten wynikał z niższych przychodów z reklamy naszego kanału TVN,

Reklama
Reklama

związanych ze spadkami na rynku reklamy – podaje TVN.

Jak podała grupa, w IV kw. rynek reklamy telewizyjnej w Polsce spadł rok do roku o 5,8 proc. - Przychody TVN ze źródeł pozareklamowych okazały się kluczowe w ograniczeniu wpływu słabego rynku reklamy telewizyjnej na przychody i rentowność segmentu telewizyjnego – podała firma.

Platforma cyfrowa „n" zamknęła rok z 929 tys. abonentów. Jej całoroczna EBITDA z godnie z obietnicą TVN była po raz pierwszy dodatnia.W związku z tym zarząd grupy rekomenduje wypłatę dywidendy specjalnej na poziomie 0,1 zł z zysków skumulowanych (musi to jeszcze zaakceptować WZA TVN). - Zarząd w pełni docenia lojalność akcjonariuszy w trakcie przejęcia i rozwoju platformy 'n' oraz chciałby odwdzięczyć się za ich wsparcie taką formą wynagrodzenia udziałowców – podał TVN. Jak skomentował wyniki Markus Tellenbach, prezes TVN, zaznaczył, że jeśli chodzi o sytuację na rynku, to wierzy, iż tymczasowe wahania ulegną stopniowej stabilizacji, natomiast bez wyraźnych katalizatorów do wzrostu rynku reklamowego. - Kursy walut, które miały wpływ na nasze wyniki finansowe w 2011 roku ulegają poprawie zgodnie z oczekiwaniami rynkowymi przewidującymi dalsze wzmacnianie kursu Polskiego złotego w ciągu roku – dodał.

Spółka dowołała prognozę wybranych wyników finansowych w 2012 r. W sierpniu ubiegłego rou podała, że jej tegoroczna EBITDA wyniesie 770 mln zł, ale tylko, gdy rynek reklamy tv będzie rósł w "wysokim jednocyfrowym" tempie. Tymczasem analitycy zakładają niski jednocyfrowy wzrost tego rynku w tym roku. Nowych prognoz TVN nie podał.

Zgodnie z oczekiwaniami analityków grupa zdecydowała się podać wyniki za IV kw. 2011 roku już bez uwzględniania posiadania 100 proc. platformy „n" (zamierza być może jeszcze w tym roku wyprowadzić ją z grupy do joint venture zakładanej wspólnie z Grupą Canal+ i UPC). Tak liczone przychody TVN w IV kwartale 2011 roku wyniosły 594,2 mln zł, o 1 proc. mniej niż rok wcześniej, EBITDA (zysk przed amortyzacja i opodatkowaniem) sięgnęła 212,6 mln zł (wzrost rok do roku o 15 proc.), a zysk netto: 12,4 mln zł (spadek o 21,3 proc.).

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama