Zgodnie z oczekiwaniami analityków grupa zdecydowała się podać wyniki za IV kw. 2011 roku już bez uwzględniania posiadania 100 proc. platformy „n" (zamierza być może jeszcze w tym roku wyprowadzić ją z grupy do joint venture zakładanej wspólnie z Grupą Canal+ i UPC). Tak liczone przychody TVN w IV kwartale 2011 roku wyniosły 594,2 mln zł, o 1 proc. mniej niż rok wcześniej, EBITDA (zysk przed amortyzacja i opodatkowaniem) sięgnęła 212,6 mln zł (wzrost rok do roku o 15 proc.), a zysk netto: 12,4 mln zł (spadek o 21,3 proc.).
Konsensus prognoz analityków odpytanych przez nas zakładał przychody na poziomie 631,9 mln zł, EBITDA w wysokości 212 mln zł i aż 39,3 mln zł zysku netto.
Spadek przychodów to skutek złej sytuacji na rynku reklamy w IV kwartale. – Nasze przychody reklamowe spadły o 24,2 mln zł lub 5,3 proc. do 434,2 mln zł w ciągu
dwunastu miesięcy zakończonych 31 grudnia 2011 r. z 458,4 mln zł w analogicznym okresie
2010 r. Spadek ten wynikał z niższych przychodów z reklamy naszego kanału TVN,