Reklama

Znów rośnie sprzedaż AGD

Prze­mysł. Już 2011 r. mi­mo kiep­skie­go po­cząt­ku przy­niósł wzrost sprze­da­ży. Ocze­ki­wa­nia bra­nży od­no­śnie do te­go ro­ku są jesz­cze lep­sze

Publikacja: 13.03.2012 03:36

Znów rośnie sprzedaż AGD

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Lokaj klok Krzysztof Lokaj

Po­la­cy na sprzęt AGD wy­da­ją po­nad 4 mld zł rocz­nie, ale jed­no­cze­śnie jest to bra­nża bar­dzo po­dat­na na wa­ha­nia ko­niunk­tu­ry. Jed­nak mi­mo de­kla­ra­cji kon­su­men­tów o pla­no­wa­nych oszczęd­no­ściach w przy­pad­ku wy­dat­ków na elek­tro­ni­kę za­ku­py się zwięk­szy­ły. W przy­pad­ku du­że­go AGD w 2011 r. sprze­daż w uję­ciu ilo­ścio­wym wzro­sła 3,6 proc., war­to­ścio­wo zaś – 1,1 proc. To efekt spad­ku cen, śred­nio o po­nad 3 proc.

Po­czą­tek te­go ro­ku na­pa­wa pro­du­cen­tów opty­mi­zmem. W stycz­niu sprze­daż zwięk­szy­ła się o po­nad 7 proc.

– W tym ro­ku ry­nek wzro­śnie o po­nad 5 proc. Spo­dzie­wa­my się ta­kże zwięk­sze­nia udzia­łów ryn­ko­wych dzię­ki m.in. wpro­wa­dze­niu wie­lu no­wych pro­duk­tów – mó­wi Da­vi­de Mi­lo­ne, dy­rek­tor ge­ne­ral­ny In­de­sit Com­pa­ny Pol­ska.

In­ne fir­my ta­kże li­czą na po­pra­wę. Ami­ca spo­dzie­wa się w tym ro­ku wzro­stu sprze­da­ży o po­nad 10 proc., do 1,6 mld zł, co jest ta­kże efek­tem po­zy­tyw­nych tren­dów na jej ryn­kach za­gra­nicz­nych, zwłasz­cza na wscho­dzie kon­ty­nen­tu.

– Ocze­ki­wa­nia od­no­śnie do na­sze­go ryn­ku są ta­kże po­zy­tyw­ne. Już w ubie­głym ro­ku sprze­daż wzro­sła, choć ma­ło kto się te­go spo­dzie­wał. W tym pro­gno­zu­je­my co naj­mniej po­dob­ne tem­po wzro­stu – mó­wi Ewa Fol­tyń­ska, dy­rek­tor mar­ke­tin­gu Whirl­po­ol Pol­ska. – Jed­no­cze­śnie na­le­ży się li­czyć z nie­wiel­kim wzro­stem cen. Już od kwiet­nia wpro­wa­dza­my pierw­sze pod­wy­żki – do­da­je.

Reklama
Reklama

Ta­kże In­de­sit za­po­wia­da pod­no­sze­nie cen. Zda­niem fir­my w ska­li ca­łe­go ryn­ku ma to być śred­nio 3 – 5 proc.

Po­la­cy na sprzęt AGD wy­da­ją po­nad 4 mld zł rocz­nie, ale jed­no­cze­śnie jest to bra­nża bar­dzo po­dat­na na wa­ha­nia ko­niunk­tu­ry. Jed­nak mi­mo de­kla­ra­cji kon­su­men­tów o pla­no­wa­nych oszczęd­no­ściach w przy­pad­ku wy­dat­ków na elek­tro­ni­kę za­ku­py się zwięk­szy­ły. W przy­pad­ku du­że­go AGD w 2011 r. sprze­daż w uję­ciu ilo­ścio­wym wzro­sła 3,6 proc., war­to­ścio­wo zaś – 1,1 proc. To efekt spad­ku cen, śred­nio o po­nad 3 proc.

Reklama
Biznes
Austria zlicytuje rosyjski majątek. Pieniądze dostanie Naftogaz
Biznes
Xi Jinping nie chce, by producenci aut elektrycznych cięli ceny
Biznes
Kernel zabiera głos w sprawie delistingu. Jak widzi sytuację?
Biznes
Polak wśród najlepszych dyrektorów zarządzających na świecie
Biznes
Grupa Bumech będzie produkować pojazdy wojskowe. Jest umowa
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama