W maju ruszy trzymiesięczna telewizyjna kampania reklamowa Somersby przygotowana przez agencję Saatchi&Saatchi. W planach są także działania promocyjne w Internecie i punktach sprzedaży.
- Po sukcesie Kasztelana niepasteryzowanego, który w ciągu dwóch lat stał się jednym z dziesięciu najchętniej spożywanych piw w Polsce, chcemy pozyskać kolejny segment konsumentów, czyli tych szukających alternatyw do tradycyjnych wariantów piwnych - mówi Piotr Chęcielewski, wiceprezes ds. marketingu Carlsberg Polska.
Marka cydru Somersby jest już obecna na ponad 20 rynkach. W Polsce będzie dostępna jako apple beer drink, w którym sok jabłkowy uzupełnia smak piwa. Za półlitrową puszkę Somersby trzeba będzie zapłacić około 4,39 zł, co plasuje markę wśród produktów browarów z wysokiej półki cenowej.
Jak ustaliliśmy, Carlsberg nie zdecydował się, aby wprowadzić w Polsce cydr ponieważ alkohol ten (powstaje na bazie sfermentowanych jabłek) jest nadal mało znany i musiałby budować kategorię od zera. Zdecydowanie łatwiej będzie mu wypromować nowe smakowe piwo. Tym bardziej, że rosnący popyt na piwa z regionalnych browarów pokazał, że Polacy znudzili się masowym jasnym pełnym. Cydr w przeciwieństwie do piwa nie mógłby być także reklamowany w mediach.
Carlsberg Polska jest trzecim producentem piwa w naszym kraju. Według firmy Nielsen w 2011 r. jego udziały w ujęciu ilościowym sięgnęły 18 proc. Należą do niego m.in. Okocim i Harnaś. Ma browary w Brzesku, Szczecinie i Sierpcu.