Reklama

Wracają reklamy Okocimia z Mariolą

Po osiemnastu latach przerwy markę należącą do Carlsberga będzie ponownie reklamować legendarna Mariola

Publikacja: 17.04.2012 16:51

Wracają reklamy Okocimia z Mariolą

Foto: Fotorzepa, Bosiacki Roman Bos Roman Bosiacki

- Zamierzamy wzbudzić zainteresowanie konsumentów Okocimiem po to, aby odzyskał status, jaki miał jeszcze kilkanaście lat temu na polskim rynku piwa – powiedział podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami Jacek Stefaniak, senior brand manager w Carlsberg Polska, trzecim producentem piwa w Polsce.

Firma chce skoncentrować się na wariancie jasnym pełnym Okocimia, ponieważ do piw tego rodzaju nadal należy niemal 80 proc. rynku piwa w Polsce. Siedem razy mniejsze udziały mają piwa o dużej zawartości alkoholu, których liderem jest Okocim Mocne.

- Piwa jasne pełne są  kluczowe, jeżeli chce się być silnym graczem na polskim rynku piwa – wyjaśnia Jacek Stefaniak.

Według firmy badawczej Nielsen do marki Okocim należały w sumie około 3 proc. polskiego rynku piwa w ujęciu wartościowym, co daje mu 9. miejsce wśród najpopularniejszych marek w Polsce. Mimo, że -  jak zapewnia Carlsberg - jest ona jedyną marką premium, która zwiększyła sprzedaż w minionym roku, to nadal daleko jej do świetności z połowy lat 90. XX wieku.

Dużą popularność Okocim zawdzięczał wówczas m.in. kampanii reklamowej w radio i prasie z udziałem Marioli. Jej autorami byli Kot Przybora i Iwo Zaniewski. Reklamie towarzyszyła piosenka, której fragment : „Mariola okocim spojrzeniu" stał się jednym  z najbardziej znanych sloganów reklamowych w Polsce.

Reklama
Reklama

- Zrobiliśmy badania, z których wynika, że duża grupa mężczyzn, także młodych, pamięta Mariolę – wyjaśnia Stefaniak. – Wiele z nich kojarzy ją z reklamami telewizyjnymi, których w 1994 roku nie było – dodaje.

Tym razem Mariola pojawi się w reklamach telewizyjnych Okocimia premium pils, których emisja ruszy 18 kwietnia. Będzie jej towarzyszyć hasło „zasługujesz na Okocim". Kampania, której autorem jest agencja RED 8 Advertising, będzie prowadzona także w Internecie, w tym na portalach społecznościowych. Potrwa cały sezon w branży piwnej, którego szczyt przypada na lipiec i sierpień.

Carlsberg Polska nie zdradza, jakie udziały chciałaby uzyskać dla Okocimia dzięki nowej kampanii promocyjnej. – Chcemy utrzymać wzrost jej sprzedaży, co przy malejącym popycie na piwa premium, do których zaliczany jest Okocim, jest dużym wyzwaniem – podkreśla Jacek Stefaniak.

- W ciągu ostatniego roku sprzedaż piwa rosła szybciej w ujęciu ilościowym niż wartościowym. Za taka sytuację odpowiada spadek średniej ceny na rynku – wyjaśnia Małgorzata Cichecka z firmy badawczej Nielsen Polska. Jak wyjaśnia ma to związek z rosnącą popularnością piw tanich oraz większemu udziałowi w sprzedaży sieci dyskontowych.

- Na znaczeniu zyskują najtańsze segmenty tzw discount i lower mainstream kosztem droższych produktów. Wyjątkiem jest segment superpremium, który ma lojalnych klientów – mówi Cichecka.

Udział tych ostatnich jest jednak niszowy i wynosi ok. 1 proc. Są to przede wszystkim piwa importowane, jak Carlsberg, Heineken czy Pilsner Urquell.

Reklama
Reklama

Okocim w wersji jasne pełne pojawił się ponownie na rynku trzy lata temu po pięciu latach przerwy.

Wycofanie Okocimia jasnego pełnego ze sklepów i zaprzestanie jego promocji w 2003 r. było wielokrotnie krytykowane przez znawców branży piwnej. Rezygnując z tej wersji marki Carlsberg Polska zdecydował się na rozwijanie sprzedaży Okocimia Mocnego.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama