- Zamierzamy wzbudzić zainteresowanie konsumentów Okocimiem po to, aby odzyskał status, jaki miał jeszcze kilkanaście lat temu na polskim rynku piwa – powiedział podczas wtorkowego spotkania z dziennikarzami Jacek Stefaniak, senior brand manager w Carlsberg Polska, trzecim producentem piwa w Polsce.
Firma chce skoncentrować się na wariancie jasnym pełnym Okocimia, ponieważ do piw tego rodzaju nadal należy niemal 80 proc. rynku piwa w Polsce. Siedem razy mniejsze udziały mają piwa o dużej zawartości alkoholu, których liderem jest Okocim Mocne.
- Piwa jasne pełne są kluczowe, jeżeli chce się być silnym graczem na polskim rynku piwa – wyjaśnia Jacek Stefaniak.
Według firmy badawczej Nielsen do marki Okocim należały w sumie około 3 proc. polskiego rynku piwa w ujęciu wartościowym, co daje mu 9. miejsce wśród najpopularniejszych marek w Polsce. Mimo, że - jak zapewnia Carlsberg - jest ona jedyną marką premium, która zwiększyła sprzedaż w minionym roku, to nadal daleko jej do świetności z połowy lat 90. XX wieku.
Dużą popularność Okocim zawdzięczał wówczas m.in. kampanii reklamowej w radio i prasie z udziałem Marioli. Jej autorami byli Kot Przybora i Iwo Zaniewski. Reklamie towarzyszyła piosenka, której fragment : „Mariola okocim spojrzeniu" stał się jednym z najbardziej znanych sloganów reklamowych w Polsce.