Reklama
Rozwiń
Reklama

Poczta Polska inwestuje

W latach 2012–2015 nakłady pochłoną ok. 800 mln zł. Spółka chce też obniżyć koszty zarządzania flotą o ok. 10 proc. rocznie

Publikacja: 18.07.2012 02:28

Poczta ma też rozwijać ofertę finansową

Poczta ma też rozwijać ofertę finansową

Foto: Rzeczpospolita

Inwestycje Poczty Polskiej w tym roku mają wynieść 272 mln zł. Dla porównania – w 2011 r. spółka przeznaczyła na ten cel ok. 102 mln zł. Koszty związane z restrukturyzacją firmy, w tym z dokształceniem części pracowników, mają wynieść w ciągu pięciu lat ok. 900 mln zł.

Poczta planuje m.in. modernizację placówek, wyposażenie pracowników w laptopy czy wymianę floty. Jak zapowiedział Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej, reorganizacja spółki, która szykuje się do debiutu giełdowego, będzie kosztować prawie 1 mld zł i potrwa do 2016 roku.

– Inwestycje w informatykę, logistykę, transport i nowy model placówek, zgodnie z planem spółki, w latach 2013–2015 roku przekroczą pół miliarda złotych – mówi „Rz" Zbigniew Baranowski, rzecznik Poczty Polskiej.

Jerzy Jóźkowiak zapowiedział korzystanie nowych instrumentów finansowych przy modernizacji spółki. Najem samochodów ma być pierwszym krokiem w tym kierunku. Poczta Polska jest zainteresowana 75 samochodami, które mają jej zostać udostępnione na okres 8 lat i 3 miesięcy. – Decydującym kryterium w przetargu jest cena – mówi Zbigniew Baranowski.

W 2011 roku spółka dysponowała flotą 97 samochodów osobowych. Średni wiek tych pojazdów obecnie przekracza 9 lat. Zdecydowana większość ma na liczniku ponad 200 tys. km. Zostaną one sprzedane w formie licytacji.

Reklama
Reklama

Jak informuje Zbigniew Baranowski, firma sukcesywnie ogłasza też przetargi na wymianę sprzętu komputerowego.

Poczta Polska zapowiada również inwestycje w zapewnienie bezpieczeństwa informatycznego związanego ze świadczonymi usługami. Oprócz wymiany sprzętu to rozwój oprogramowania. W planach?jest również rozwój węzłów ekspedycyjno-rozdzielczych.

Prezes spółki pocztowej zapowiada, że spółka nie zamierza sięgać po kredyty czy pieniądze państwa na planowane inwestycje.

Debiut Poczty Polskiej zaplanowany jest na przełom roku 2013/2014. W ramach przygotowań do upublicznienia spółka zmieniła z początkiem roku strukturę. Zamiast 62 rejonów jest 17. Zapowiada też rozwój produktów finansowych.

Inwestycje Poczty Polskiej w tym roku mają wynieść 272 mln zł. Dla porównania – w 2011 r. spółka przeznaczyła na ten cel ok. 102 mln zł. Koszty związane z restrukturyzacją firmy, w tym z dokształceniem części pracowników, mają wynieść w ciągu pięciu lat ok. 900 mln zł.

Poczta planuje m.in. modernizację placówek, wyposażenie pracowników w laptopy czy wymianę floty. Jak zapowiedział Jerzy Jóźkowiak, prezes Poczty Polskiej, reorganizacja spółki, która szykuje się do debiutu giełdowego, będzie kosztować prawie 1 mld zł i potrwa do 2016 roku.

Reklama
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Biznes
Miało być bezpiecznie, będzie oszczędnie. Rząd majstruje przy cyberbezpieczeństwie
Biznes
Google inwestuje w Niemczech. Dobra wiadomość dla niemieckiego rządu
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Biznes
Nowy cel klimatyczny UE, obniżka stóp i kłopoty handlu
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama