Manta wprowadzi tablety z dwiema kartami SIM

Producent elektroniki sprzedał w 2012 r. ponad 100 tys. tabletów. W tym roku chce ich sprzedać jeszcze więcej.

Publikacja: 07.02.2013 00:32

Kierowana przez Bogdana Wicińskiego Manta Multimedia doskonale wykorzystała w 2012 r. rosnący popyt na urządzenia przenośne. Sprzedała ponad 100 tys. tabletów.

Według szacunków krajowy rynek wchłonął w poprzednim roku ponad 700 tys. tego typu urządzeń. Szczególnie silną pozycję Manta miała w segmencie tabletów kosztujących do 1 tys. zł, który rośnie najszybciej.

100 tysięcy tabletów pod własną marką sprzedała w ubiegłym roku Manta Multimedia

Dobra sprzedaż tabletów, telewizorów (są montowane w łódzkiej fabryce Flextronics) oraz dekoderów do odbioru telewizji cyfrowej (firma współpracuje na tym polu z Pocztą Polską) sprawiła, że zeszłoroczne przychody Manty przekroczyły 100 mln zł. Rok wcześniej było to 53 mln zł.  Zysk netto był wyższy niż 5 mln zł, czyli był nieco większy niż w 2011 r.

Do skokowego wzrostu sprzedaży, według prezesa, przyczyniła się też umowa sponsoringowa z Polskim Związkiem Piłki Nożnej. Na tej podstawie spółka, aż do zakończenia przyszłorocznych piłkarskich mistrzostw świata w Brazylii, wspiera polską reprezentację.

Według prezesa Manta mogłaby rosnąć jeszcze szybciej, gdyby miała więcej kapitałów obrotowych. Spółka zdecydowała, że poszuka ich na giełdzie. Już przekształciła się w spółkę akcyjną. Wiosną zacznie pisać prospekt emisyjny. Oferta publiczna i debiut planowane są pod koniec roku.

Manta chce ze sprzedaży akcji zebrać 20–30 mln zł. Będą stanowiły do 30 proc. podwyższonego kapitału. Pieniądze zebrane z IPO spółka wyda również na poszerzenie produkcji w Polsce oraz prace badawczo-rozwojowe nad nowymi produktami.

Prezes deklaruje, że w 2013 r. Manta powinna utrzymać dynamiczne tempo wzrostu. – Nasz plan minimum to 120 mln zł obrotów. Nie wykluczam jednak, że sprzedaż może się zbliżyć nawet do 200 mln zł – zapowiada. Liczy na dobrą sprzedaż smartfonów, które wprowadzi na rynek w maju, oraz tabletów z dwiema kartami SIM.

Kierowana przez Bogdana Wicińskiego Manta Multimedia doskonale wykorzystała w 2012 r. rosnący popyt na urządzenia przenośne. Sprzedała ponad 100 tys. tabletów.

Według szacunków krajowy rynek wchłonął w poprzednim roku ponad 700 tys. tego typu urządzeń. Szczególnie silną pozycję Manta miała w segmencie tabletów kosztujących do 1 tys. zł, który rośnie najszybciej.

Pozostało 81% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca