Reklama

Carlsberg Polska: w 2012 r. sprzedaż piwa wyższa o 15 proc.

O niemal 15 proc. urosła w 2012 roku sprzedaż piw duńskiego koncernu w Polsce. To zasługa lokalnych trunków oraz marki Carlsberg, sponsora mistrzostw Europy w piłce nożnej

Publikacja: 18.02.2013 11:01

Tempo, w jakim rosła w ubiegłym roku sprzedaż piw trzeciego gracza branży, było niemal trzy razy szybsze od średniej rynkowej. Szacuje się, że w 2012 r. browary zwiększyły sprzedaż o ok. 5 proc., do 37,8 mln hl. To najlepszy wyniki w historii.

W podsumowaniu 2012 r. grupa Carlsberg wyjaśnia, że tak duży wzrost sprzedaży piwa w Polsce to zasługa lokalnych marek: Harnasia, Kasztelana i Okocimia oraz Carlsberga, który był sponsorem Euro 2012.

Jesienią 2012 r., w rozmowie z „Rz" Tomasz Bławat, prezes Carlsberg Polska

, podał, że w ciągu ostatnich dwóch lat sprzedaż marki Carlsberg urosła w Polsce o niemal 70 proc. Jej udziały w rynku piwa z 1,3 proc. zwiększyły się w tym czasie do ponad 2 proc. Marka skorzystała także wizerunkowo. Z 18 do 25 proc. urósł odsetek konsumentów, którzy spróbowali ją w ostatnim czasie.

W 2012 r. udziały Carlsberg Polska w naszym rynku piwa sięgnęły 17,5 proc. w ujęciu ilościowym.

Reklama
Reklama

W ubiegłym roku w Europie Zachodniej, do której Carlsberg zalicza swój polski biznes, sprzedaż jego piwa urosła o 1 proc., do 50,3 mln hl. Przychody netto były tu – w ujęciu organicznym – o 1 proc. wyższe. Sięgnęły ok. 37,7  mld koron duńskich. Zysk operacyjnym zmalał w Europie Zachodniej o 6 proc., do 5,12 mld koron.

W sumie w 2012 r. Carlsberg sprzedał 140,9 mln hl piwa, wobec 139,8 mln hl rok wcześniej. Miał 67,2 mld koron przychodów (63,6 mld koron rok wcześniej). Zysk operacyjny spadł do 9,79 mld koron, z  9,82 mld koron rok wcześniej.

Tempo, w jakim rosła w ubiegłym roku sprzedaż piw trzeciego gracza branży, było niemal trzy razy szybsze od średniej rynkowej. Szacuje się, że w 2012 r. browary zwiększyły sprzedaż o ok. 5 proc., do 37,8 mln hl. To najlepszy wyniki w historii.

W podsumowaniu 2012 r. grupa Carlsberg wyjaśnia, że tak duży wzrost sprzedaży piwa w Polsce to zasługa lokalnych marek: Harnasia, Kasztelana i Okocimia oraz Carlsberga, który był sponsorem Euro 2012.

Reklama
Biznes
Nieoficjalnie: Rząd Donalda Trumpa rozmawia o przejęciu udziałów w Intelu
Biznes
Anita Sowińska: Żadna apteka nie będzie zbierała pustych butelek
Biznes
Trump i Putin – Zachód ustala strategię, ustawa o plastiku, Włochy kontra Chiny
Biznes
37% emisji CO2 mniej: Coca-Cola HBC Polska i Kraje Bałtyckie prezentuje najnowsze wyniki ESG
Biznes
Ukrainie brakuje żołnierzy, nie sprzętu
Reklama
Reklama