Proszek E, Ixi i Kokosal pójdą do Henkla

225 mln zł zapłaci niemiecki potentat chemiczno-kosmetyczny, Henkel za przejęcie polskich marek środków piorących od brytyjskiego PZ Cussons

Publikacja: 20.02.2013 15:16

-Ten   zakup będzie   oznaczać dalsze wzmocnienie pozycji Henkla w Polsce oraz w Rosji, które są dla nas atrakcyjnymi rynkami wzrostu  – powiedział Bruno Piacenza, wiceprezes Henkla  odpowiedzialny za dział środków piorących i czystości, po podpisaniu zawartej w środę w   Düsseldorfie umowy. Zgodnie z nią, niemiecki koncern kupi od  PZ Cussons   polskie brandy detergentów i płynów zmiękczających –polskie, ale obecne też w Rosji i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Konkretnie przejmie marki E, Ixi   oraz  Kokosal- znane jeszcze z czasów PRL (PZ Cussons przejął je  kupując w 1993 r. państwową Pollenę Wrocław) .

W minionym  roku obrotowym  wartość sprzedaży firmowanych przez te marki produktów (proszków, płynów do prania oraz zmiękczania tkanin ) wyniosła ok. 60 mln euro , czyli ponad  250 mln zł., przy czym gros tych przychodów zapewnił główny brand E. Jak wynika z najnowszego rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej" jego wartość wzrosła w  2012 do 41,3 mln zł, czyli o ponad 4 proc.

Według planów obu firm, transakcja zostanie ostatecznie sfinalizowana w III kwartale tego roku-gdy Henkel uzyska wymagane zgody. Przejęcie wzmocni pozycję koncernu na polskim rynku  środków do prania, w którym Henkel na koniec  zeszłego roku  miał 27,3 proc. udział. Jest się o co bić, bo łączna sprzedaż płynów, proszków i innych  środków do prania wzrosła w zeszłym roku o 9,6 proc., do ponad 1,5 miliarda złotych.

Dlaczego z walki  o ten segment rezygnuje brytyjski gigant?

Piotr Sucharski, prezes PZ Cussons Polska wyjaśnia „Rz",że  wynika to ze zmiany strategii koncernu, w ramach której polska spółka będzie teraz skupiała swoją działalność na rozwoju segmentu kosmetyków do pielęgnacji ciała. Chodzi tu przede  wszystkim o Luksję, która jest liderem na rynku mydeł w kostce i  w płynie, a której wartość w rankingu „Rz" wyceniliśmy w zeszłym roku na 15,9 mln zł. (Poza tym w ofercie PZ Cussons są jeszcze globalne brandy Carex, Original Source i Morning Fresh).

Prezes Sucharski zapewnia,że koncern nie zamierza wychodzić z Polski, gdzie chce nadal rozwijać pozycję znaczącego producenta środków do pielęgnacji ciała, także na rynkach regionalnych, na które eksportuje z Polski swoje produkty.-Polski rynek środków do pielęgnacji ciała oraz rynki regionalne odznaczają się bardzo dużym potencjałem rozwoju, co sprawia, że marki te mają  zapewnioną przyszłość w ramach naszego dalszego rozwoju. Dodatkowo w najbliższej przyszłości PZ Cussons planuje powiększyć gamę kosmetyków także o nowe kategorie produktów- dodaje prezes Sucharski.

-Ten   zakup będzie   oznaczać dalsze wzmocnienie pozycji Henkla w Polsce oraz w Rosji, które są dla nas atrakcyjnymi rynkami wzrostu  – powiedział Bruno Piacenza, wiceprezes Henkla  odpowiedzialny za dział środków piorących i czystości, po podpisaniu zawartej w środę w   Düsseldorfie umowy. Zgodnie z nią, niemiecki koncern kupi od  PZ Cussons   polskie brandy detergentów i płynów zmiękczających –polskie, ale obecne też w Rosji i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Konkretnie przejmie marki E, Ixi   oraz  Kokosal- znane jeszcze z czasów PRL (PZ Cussons przejął je  kupując w 1993 r. państwową Pollenę Wrocław) .

Biznes
Wojna Izraela z Iranem, TikTok zmienia e-handel, Niemcy twardo o budżecie UE
Biznes
Transformacja energetyczna mądrzej, ale niekoniecznie szybciej
Patronat Rzeczpospolitej
Przedsiębiorcy chcą sprawiedliwego traktowania przez organy podatkowe
Biznes
Jacht oligarchy ze złotym fortepianem idzie pod młotek
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Biznes
Mesko będzie produkować 250 mln pocisków rocznie