Reklama

Proszek E, Ixi i Kokosal pójdą do Henkla

225 mln zł zapłaci niemiecki potentat chemiczno-kosmetyczny, Henkel za przejęcie polskich marek środków piorących od brytyjskiego PZ Cussons

Publikacja: 20.02.2013 15:16

-Ten   zakup będzie   oznaczać dalsze wzmocnienie pozycji Henkla w Polsce oraz w Rosji, które są dla nas atrakcyjnymi rynkami wzrostu  – powiedział Bruno Piacenza, wiceprezes Henkla  odpowiedzialny za dział środków piorących i czystości, po podpisaniu zawartej w środę w   Düsseldorfie umowy. Zgodnie z nią, niemiecki koncern kupi od  PZ Cussons   polskie brandy detergentów i płynów zmiękczających –polskie, ale obecne też w Rosji i innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Konkretnie przejmie marki E, Ixi   oraz  Kokosal- znane jeszcze z czasów PRL (PZ Cussons przejął je  kupując w 1993 r. państwową Pollenę Wrocław) .

W minionym  roku obrotowym  wartość sprzedaży firmowanych przez te marki produktów (proszków, płynów do prania oraz zmiękczania tkanin ) wyniosła ok. 60 mln euro , czyli ponad  250 mln zł., przy czym gros tych przychodów zapewnił główny brand E. Jak wynika z najnowszego rankingu Najcenniejszych Polskich Marek „Rzeczpospolitej" jego wartość wzrosła w  2012 do 41,3 mln zł, czyli o ponad 4 proc.

Według planów obu firm, transakcja zostanie ostatecznie sfinalizowana w III kwartale tego roku-gdy Henkel uzyska wymagane zgody. Przejęcie wzmocni pozycję koncernu na polskim rynku  środków do prania, w którym Henkel na koniec  zeszłego roku  miał 27,3 proc. udział. Jest się o co bić, bo łączna sprzedaż płynów, proszków i innych  środków do prania wzrosła w zeszłym roku o 9,6 proc., do ponad 1,5 miliarda złotych.

Dlaczego z walki  o ten segment rezygnuje brytyjski gigant?

Piotr Sucharski, prezes PZ Cussons Polska wyjaśnia „Rz",że  wynika to ze zmiany strategii koncernu, w ramach której polska spółka będzie teraz skupiała swoją działalność na rozwoju segmentu kosmetyków do pielęgnacji ciała. Chodzi tu przede  wszystkim o Luksję, która jest liderem na rynku mydeł w kostce i  w płynie, a której wartość w rankingu „Rz" wyceniliśmy w zeszłym roku na 15,9 mln zł. (Poza tym w ofercie PZ Cussons są jeszcze globalne brandy Carex, Original Source i Morning Fresh).

Reklama
Reklama

Prezes Sucharski zapewnia,że koncern nie zamierza wychodzić z Polski, gdzie chce nadal rozwijać pozycję znaczącego producenta środków do pielęgnacji ciała, także na rynkach regionalnych, na które eksportuje z Polski swoje produkty.-Polski rynek środków do pielęgnacji ciała oraz rynki regionalne odznaczają się bardzo dużym potencjałem rozwoju, co sprawia, że marki te mają  zapewnioną przyszłość w ramach naszego dalszego rozwoju. Dodatkowo w najbliższej przyszłości PZ Cussons planuje powiększyć gamę kosmetyków także o nowe kategorie produktów- dodaje prezes Sucharski.

Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Biznes
Nowe technologie nieodłączną częścią biznesu
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama