Ford, GM i Chrysler zwiększają udział w amerykańskim rynku

Na amerykańskim rynku motoryzacyjnym doszło do wymownego zwrotu. Po raz pierwszy od 20 lat udział miejscowych producentów rośnie. Głównym powodem jest najlepsza oferta od wielu lat.

Publikacja: 02.05.2013 16:26

Ford, GM i Chrysler zwiększają udział w amerykańskim rynku

Foto: Bloomberg

- Bez względu na sytuację ekonomiczną, ceny paliwa, mam samochód na wszystkie pory roku – mówi Chuck Eddy, diler Chryslera w Youngstown w stanie Ohio. Szczególnie dobrze sprzedają się u niego kompaktowe Dodge Dart i dostawcze Ram 1500.

W pierwszym kwartale udziały w rynku amerykańskim zwiększyła cała trójka -  General Motors, Ford Motor oraz Chrysler Group.  W kwietniu ich sprzedaż okazała się lepsza od przewidywań i był to najlepszy taki miesiąc od 2007 roku. Ford poprawił się o 18 proc., zaś GM i Chrysler o 11 proc.

Ford odnotował rekordowy miesiąc sprzedaży pojazdów z rodziny Fusion (+24 proc.) i wygrał z Altimą Nissana. W stajni GM jak świeże bułeczki sprzedawał się sportowy sedan Cadillac ATS i w segmencie aut luksusowych wywindował on sprzedaż o 34 proc. U Chryslera sprzedaż ulepszonego Ram 1500 zwiększyła się o 49 proc.

- Detroit bezsprzecznie stało się bardziej konkurencyjne niż w przeszłości dzięki szerokiej ofercie – twierdzi Feff Schuster, analityk w firmie badawczej LMC Automotive.

Łączny udział w rynku amerykańskiej trójki w tym roku zwiększył się z 44,7 proc. do 46,2 proc., wynika z danych Autodata Corp. Udział japońskich producentów (Toyota, Honda i Nissan) zmniejszył się z 32,3 proc. do 31,8 proc.

Japończycy, którzy kiedyś wydawali się nie do pokonania, teraz wykonują ruchy charakterystyczne dla starych, złych czasów Detroit. Nissan na spadek sprzedaży odpowiedział obniżką cen siedmiu modeli, w tym także Altimy.

W ubiegłym miesiącu sprzedaż Toyoty spadła o 1,1 proc. wobec przewidywanego przez analityków wzrostu o 1,1 proc. Sedan Camry, najlepiej sprzedający się jej produkt w USA przez ostatnie 11 lat, został zdystansowany przez model Accord, koncernu Honda Motor. Kevin Tynan, analityk Blomberg Industries twierdzi, że auta Camry stały się nudne. – Każdy je ma i nikt już nie chce – zauważa uszczypliwie.

- Bez względu na sytuację ekonomiczną, ceny paliwa, mam samochód na wszystkie pory roku – mówi Chuck Eddy, diler Chryslera w Youngstown w stanie Ohio. Szczególnie dobrze sprzedają się u niego kompaktowe Dodge Dart i dostawcze Ram 1500.

W pierwszym kwartale udziały w rynku amerykańskim zwiększyła cała trójka -  General Motors, Ford Motor oraz Chrysler Group.  W kwietniu ich sprzedaż okazała się lepsza od przewidywań i był to najlepszy taki miesiąc od 2007 roku. Ford poprawił się o 18 proc., zaś GM i Chrysler o 11 proc.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej