Reklama

Ford, GM i Chrysler zwiększają udział w amerykańskim rynku

Na amerykańskim rynku motoryzacyjnym doszło do wymownego zwrotu. Po raz pierwszy od 20 lat udział miejscowych producentów rośnie. Głównym powodem jest najlepsza oferta od wielu lat.

Publikacja: 02.05.2013 16:26

Ford, GM i Chrysler zwiększają udział w amerykańskim rynku

Foto: Bloomberg

- Bez względu na sytuację ekonomiczną, ceny paliwa, mam samochód na wszystkie pory roku – mówi Chuck Eddy, diler Chryslera w Youngstown w stanie Ohio. Szczególnie dobrze sprzedają się u niego kompaktowe Dodge Dart i dostawcze Ram 1500.

W pierwszym kwartale udziały w rynku amerykańskim zwiększyła cała trójka -  General Motors, Ford Motor oraz Chrysler Group.  W kwietniu ich sprzedaż okazała się lepsza od przewidywań i był to najlepszy taki miesiąc od 2007 roku. Ford poprawił się o 18 proc., zaś GM i Chrysler o 11 proc.

Ford odnotował rekordowy miesiąc sprzedaży pojazdów z rodziny Fusion (+24 proc.) i wygrał z Altimą Nissana. W stajni GM jak świeże bułeczki sprzedawał się sportowy sedan Cadillac ATS i w segmencie aut luksusowych wywindował on sprzedaż o 34 proc. U Chryslera sprzedaż ulepszonego Ram 1500 zwiększyła się o 49 proc.

- Detroit bezsprzecznie stało się bardziej konkurencyjne niż w przeszłości dzięki szerokiej ofercie – twierdzi Feff Schuster, analityk w firmie badawczej LMC Automotive.

Łączny udział w rynku amerykańskiej trójki w tym roku zwiększył się z 44,7 proc. do 46,2 proc., wynika z danych Autodata Corp. Udział japońskich producentów (Toyota, Honda i Nissan) zmniejszył się z 32,3 proc. do 31,8 proc.

Reklama
Reklama

Japończycy, którzy kiedyś wydawali się nie do pokonania, teraz wykonują ruchy charakterystyczne dla starych, złych czasów Detroit. Nissan na spadek sprzedaży odpowiedział obniżką cen siedmiu modeli, w tym także Altimy.

W ubiegłym miesiącu sprzedaż Toyoty spadła o 1,1 proc. wobec przewidywanego przez analityków wzrostu o 1,1 proc. Sedan Camry, najlepiej sprzedający się jej produkt w USA przez ostatnie 11 lat, został zdystansowany przez model Accord, koncernu Honda Motor. Kevin Tynan, analityk Blomberg Industries twierdzi, że auta Camry stały się nudne. – Każdy je ma i nikt już nie chce – zauważa uszczypliwie.

- Bez względu na sytuację ekonomiczną, ceny paliwa, mam samochód na wszystkie pory roku – mówi Chuck Eddy, diler Chryslera w Youngstown w stanie Ohio. Szczególnie dobrze sprzedają się u niego kompaktowe Dodge Dart i dostawcze Ram 1500.

W pierwszym kwartale udziały w rynku amerykańskim zwiększyła cała trójka -  General Motors, Ford Motor oraz Chrysler Group.  W kwietniu ich sprzedaż okazała się lepsza od przewidywań i był to najlepszy taki miesiąc od 2007 roku. Ford poprawił się o 18 proc., zaś GM i Chrysler o 11 proc.

Reklama
Biznes
Microsoft wycofuje chińskich inżynierów z obsługi Pentagonu
Biznes
Putin zamyka Rosjan w Rosji. Wracają czasy komunistycznej izolacji
Biznes
Największy kawałek Czerwonej Planety sprzedany. Tajemniczy nabywca
Biznes
Traktat Niemcy–Wielka Brytania, ofensywa drogowa, rosyjskie banki na krawędzi
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Jacek Oko: ważne było rozmawiać i utrzymać kierunek regulacji
Reklama
Reklama