Reklama

Gontyniec planuje przejęcia regionalnych browarów

Wielkopolska producent piwa chce konsolidować rynek. W 2015 r. planuje przejść z NewConnect z na rynek główny.

Publikacja: 06.06.2013 18:29

- Strategia rozwoju Browaru Gontyniec koncentrować się będzie na zwiększaniu zdolności produkcyjnych w oparciu o rozwój organiczny oraz działania zmierzające do konsolidacji krajowego rynku browarniczego w segmencie małych browarów regionalnych wykorzystujących naturalne metody warzenia piwa, a także dywersyfikacji oferty produktowej – mówi  Zbigniew Cholewicki, prezes Browaru Gontyniec .

Jak informuje, Istotnym elementem realizacji strategii jest nabycie 100 proc. udziałów Browaru Konstancin za 2,54 mln zł. Transakcja została sfinalizowane w kwietniu br.

- Przejęcie Browaru Konstancin posiadającego rozpoznawalną markę na rynku centralnej Polski umożliwi nam zwiększenie mocy produkcyjnych Grupy Gontyniec docelowo o 20 tys. hl piwa rocznie, poszerzenie oferty handlowej o osiem nowych smaków piw oraz pozyskanie ważnej bazy logistycznej – wyjaśnia prezes Cholewicki.

Gontyniec planuje dołączanie do grupy kolejnych regionalnych browarów, które posiadają unikatowe marki piwa o wyrazistym charakterze.

Dodatkowym atutem tej akwizycji jest możliwość szerszego wejścia na rynek warszawski przez Grupę Gontyniec, która swoje korzenie ma w Wielkopolsce. Do tego celu zostanie wykorzystana baza logistyczna w Konstancinie.

Reklama
Reklama

W 2015 roku Browar Gontyniec  zamierza przejść z NewConnect na GPW.

Biznes
Cyberatak na polskie biuro podróży. Wyciekły dane klientów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Biznes
Spotkanie Trump–Xi, ustawa schronowa a ceny mieszkań, auta w Polsce tanieją
Biznes
Centra usług widzą szansę w rozwoju AI. Czas transformacji
Biznes
Równe płace, równe szanse – Grupa Żabka ponownie z certyfikatem EQUAL-SALARY
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Biznes
Horyzont Europa to Liga Mistrzów europejskiej nauki
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama