Modlin zdany na siebie

Wygląda na to, że udziałowcy nie pomogą w utrzymaniu lotniska w Modlinie.

Publikacja: 10.09.2013 14:06

Modlin zdany na siebie

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Port lotniczy miał w tym roku obsłużyć ok. 2,3 mln podróżnych. To szacunki jeszcze sprzed końca grudnia 2012 roku, kiedy to  fragment pasa startowego został wyłączony z użytkowania a co za tym idzie  lotnisko zostało zamknięte dla   samolotów rejsowych linii lotniczych.

Wizzair i Ryanair, jedyne linie, które obsługiwały połączenia  portu przeniosły swoje operacje na Okęcie. Żadna z linii  do Modlina nie wróciła, mimo że   lotnisko może ponownie przyjmować duże samoloty od początku lipca tego roku. Ryanair ma wrócić już w październiku, Wizzair jeszcze decyzji nie podjął. Zapowiedział, że  rozważy powrót jak władze lotniska wypłaca mu odszkodowanie i wyrównają straty, liczone w dziesiątkach milionów euro.

Lotnisko tymczasem w sumie przez 11 miesięcy będzie stało puste i na siebie nie zarabiało.  Jak wynika z informacji przedstawionej przez zarząd spółki udziałowcom, traci ona ok. 150 – 180 tys. zł dziennie.

– Ewidentnie zostały popełnione błędy budowlane,  których konsekwencją jest brak zaufania,  potem rozpoczęła się gra biznesowa. Jako  wspólnik w spółce zarządzającej Modlinem oczekuję, że zarząd stanie na głowie by jak najszybciej sprowadzić jakiegoś przewoźnika z powrotem.  Możliwość dofinansowania spółki w ogóle nie bierzemy pod uwagę – podsumowuje Michał Marzec., dyrektor Polskich Portów Lotniczych, które w Modlinie mają 30 proc. udział.

Największym udziałowcem jest Agencja Mienia Wojskowego, która posiada ok. 34 proc. udziałów w spółce.  – Sytuacja jest monitorowana na bieżąco.  Żadne decyzje odnoścnie ewentualnego wsparcia   Modlina nie zapadły  - mówi Małgorzata Golińska, rzecznik AMW.

Pozostałymi udziałowcami są Województwa Mazowieckie (ok. 30 proc.)  i gmina Nowy Dwór Mazowiecki (ok. 4 proc. ).

Budowa lotniska kosztowała ok. 250 mln zł.

Port lotniczy miał w tym roku obsłużyć ok. 2,3 mln podróżnych. To szacunki jeszcze sprzed końca grudnia 2012 roku, kiedy to  fragment pasa startowego został wyłączony z użytkowania a co za tym idzie  lotnisko zostało zamknięte dla   samolotów rejsowych linii lotniczych.

Wizzair i Ryanair, jedyne linie, które obsługiwały połączenia  portu przeniosły swoje operacje na Okęcie. Żadna z linii  do Modlina nie wróciła, mimo że   lotnisko może ponownie przyjmować duże samoloty od początku lipca tego roku. Ryanair ma wrócić już w październiku, Wizzair jeszcze decyzji nie podjął. Zapowiedział, że  rozważy powrót jak władze lotniska wypłaca mu odszkodowanie i wyrównają straty, liczone w dziesiątkach milionów euro.

Biznes
Polska kupiła kolejne nowoczesne bezzałogowce w USA i... sprzedaje bezzałogowce obserwacyjne Malezji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
Stare telefony działają cuda! Dołącz do akcji T-Mobile i Szlachetnej Paczki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Polski rynek akcji – optymistyczne prognozy na 2025 rok
Biznes
Eksport polskiego uzbrojenia ma być prostszy
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Jak skutecznie chronić rynek Unii Europejskiej