Reklama

Modlin zdany na siebie

Wygląda na to, że udziałowcy nie pomogą w utrzymaniu lotniska w Modlinie.

Publikacja: 10.09.2013 14:06

Modlin zdany na siebie

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Port lotniczy miał w tym roku obsłużyć ok. 2,3 mln podróżnych. To szacunki jeszcze sprzed końca grudnia 2012 roku, kiedy to  fragment pasa startowego został wyłączony z użytkowania a co za tym idzie  lotnisko zostało zamknięte dla   samolotów rejsowych linii lotniczych.

Wizzair i Ryanair, jedyne linie, które obsługiwały połączenia  portu przeniosły swoje operacje na Okęcie. Żadna z linii  do Modlina nie wróciła, mimo że   lotnisko może ponownie przyjmować duże samoloty od początku lipca tego roku. Ryanair ma wrócić już w październiku, Wizzair jeszcze decyzji nie podjął. Zapowiedział, że  rozważy powrót jak władze lotniska wypłaca mu odszkodowanie i wyrównają straty, liczone w dziesiątkach milionów euro.

Lotnisko tymczasem w sumie przez 11 miesięcy będzie stało puste i na siebie nie zarabiało.  Jak wynika z informacji przedstawionej przez zarząd spółki udziałowcom, traci ona ok. 150 – 180 tys. zł dziennie.

– Ewidentnie zostały popełnione błędy budowlane,  których konsekwencją jest brak zaufania,  potem rozpoczęła się gra biznesowa. Jako  wspólnik w spółce zarządzającej Modlinem oczekuję, że zarząd stanie na głowie by jak najszybciej sprowadzić jakiegoś przewoźnika z powrotem.  Możliwość dofinansowania spółki w ogóle nie bierzemy pod uwagę – podsumowuje Michał Marzec., dyrektor Polskich Portów Lotniczych, które w Modlinie mają 30 proc. udział.

Największym udziałowcem jest Agencja Mienia Wojskowego, która posiada ok. 34 proc. udziałów w spółce.  – Sytuacja jest monitorowana na bieżąco.  Żadne decyzje odnoścnie ewentualnego wsparcia   Modlina nie zapadły  - mówi Małgorzata Golińska, rzecznik AMW.

Reklama
Reklama

Pozostałymi udziałowcami są Województwa Mazowieckie (ok. 30 proc.)  i gmina Nowy Dwór Mazowiecki (ok. 4 proc. ).

Budowa lotniska kosztowała ok. 250 mln zł.

Biznes
Chiński „szpieg” na kółkach. Czy chińskie samochody są bezpieczne?
Biznes
Producenci napojów uciekają z systemu kaucyjnego
Biznes
Donald Trump traci cierpliwość. Nowe sankcje na Rosję na horyzoncie
Biznes
Gwarancje dla Ukrainy, AI ACT hamuje rozwój, zwrot Brukseli ws. aut spalinowych
Biznes
Polskie firmy chcą zamrożenia AI Act
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama