Należąca do Foodcare marka Gellwe jest liderem wartościowym i wolumenowym w sprzedaży: ciast na zimno (26 proc. udziałów wartościowo i 35 proc. wolumenowo), karpatki ciasta (55 proc. i 58 proc.), proszku do pieczenia (34 proc. i 41 proc.), bitej śmietany (35 proc. i 37 proc.) oraz sody oczyszczonej (36 proc. i 41 proc.) .
Jedną z najsilniejszych marek w portfolio FoodCare stała się także Fitella. Marka jest liderem kategorii musli z 39 proc. udziałami w rynku . W 2013 r. Fitella rozszerzyła swoje portfolio o kolejny produkt dla kobiet, debiutując w zupełnie nowym segmencie herbat mrożonych. FoodCare jest ponadto jednym z największych dostawców marek własnych do wiodących sieci handlowych w Polsce i Europie.
– Nie zważając na wymagającą sytuację rynkową i dużą konkurencyjność branży, w ubiegłym roku skupiliśmy się na dalszym rozwoju biznesu. Rozbudowywaliśmy portfolio produktów, inwestowaliśmy w działania sprzedażowo-marketingowe, weszliśmy w nowy segment herbat mrożonych pod marką Fitella. Strategia ta zdała egzamin, przynosząc nam doskonałe wyniki sprzedaży. Dlatego nie planujemy jej zmieniać. W 2014 rok wchodzimy z dużym optymizmem. W najbliższym czasie planujemy zadebiutować w segmencie lizaków, a także napojów dla dzieci. Szczególnego nasilenia naszych działań należy się spodziewać na rynku amerykańskim, gdzie zintensyfikujemy sprzedaż Black tak, aby w perspektywie dwóch lat móc już pochwalić się znaczącymi udziałami w rynku – mówi Wiesław Włodarski, Prezes FoodCare.
Eksport w górę
Obecnie przychody FoodCare pochodzące z eksportu stanowią niecałe 8 proc. całościowych obrotów firmy i wynoszą 43 mln PLN, a w 2014 r. mają wzrosnąć do 15 proc. Flagowe marki FoodCare importują dziś 52 kraje. Głównymi importerami są obecnie: Wielka Brytania, Węgry, Czechy, Słowacja, Bułgaria, Turcja, USA, Rosja i Chiny. Spółka stale pracuje nad rozwojem eksportu – planuje m.in. znacznie zwiększyć swój udział w rynku amerykańskim .
Obecnie do USA transportowanych jest ok. dwóch kontenerów miesięcznie z towarem o wartości 250 tys. PLN. Produkty FoodCare dostępne są w sklepach etnicznych z polską żywnością. Firma podpisała jednak umowę z dystrybutorem Black w USA. Niebawem marka będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych pod nazwą Black GOLD, zasilając tym samym kategorię premium.
Od maja 2014 r. BLACK wejdzie do 1-2 sieci handlowych, a Mike Tyson będzie aktywnie uczestniczył w promocji tego brandu na rynku amerykańskim. Po wejściu do sieci handlowych, eksport do USA wzrośnie do kilkudziesięciu kontenerów miesięcznie. Na koniec 2016 r. zakładane przychody ze sprzedaży Black Gold w USA mają wynieść 30 mln dol. Wówczas rozpocznie się także ogólnokrajowa kampania ATL i BTL tej marki.