Ofensywa produktów FoodCare

Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafią lizaki Frugo. W 2015 r. firma zadebiutuje także w kategorii wód mineralnych.

Aktualizacja: 10.03.2014 10:41 Publikacja: 10.03.2014 10:41

Ofensywa produktów FoodCare

Foto: Fotorzepa, Marek Obremski Marek Obremski

Woda produkowana będzie pod marką Fitella. Do sprzedaży trafi do latem przyszłego roku. Aktualne pozostają również plany wejścia w kategorię jogurtów. Licencja do marki Fitella na potrzeby produkcji jogurtów zostanie udzielona firmie, która już odniosła sukces na rynku mleczarskim. Trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami.

Natomiast jeszcze w tym roku, nie licząc lizaków Frugo, spółka należąca do Wiesława Włodarskiego wprowadzi na rynek nową ekonomiczną markę napojów.

Sukces Frugo

FoodCare podaje, że od momentu reaktywacji w2011 roku  sprzedaż marki Frugo przekroczyła 300 mln butelek. W ub. r. brand wygenerował przychody w wysokości 101 mln zł . Z udziałami rynkowymi na poziomie 43 proc. w ujęciu wartościowym i 39 proc. pod względem liczby sprzedanych sztuk , Frugo utrzymało pozycję lidera na rynku napojów w szklanych butelkach.

W tym czasie napój energetyczny Black Energy Drink zdobył 15,1 proc. udziały pod względem liczby sprzedanych sztuk oraz 11,5 proc. udziały ilościowo w litrach, utrzymując miano najchętniej wybieranego przez konsumentów napoju energetycznego.

„Black wyprzedza najbliższych konkurentów o kilka punktów procentowych. Sukces ten udało się osiągnąć mimo spadku na rynku napojów energetycznych wartym niemal 760 mln zł ." – podaje FoodCare.

Należąca do Foodcare marka Gellwe jest liderem wartościowym i wolumenowym w sprzedaży: ciast na zimno (26 proc. udziałów wartościowo i 35 proc. wolumenowo), karpatki ciasta (55 proc. i 58 proc.), proszku do pieczenia (34 proc. i 41 proc.), bitej śmietany  (35 proc. i 37 proc.) oraz sody oczyszczonej (36 proc. i 41 proc.) .

Jedną z najsilniejszych marek w portfolio FoodCare stała się także Fitella. Marka jest liderem kategorii musli z 39 proc. udziałami w rynku . W 2013 r. Fitella rozszerzyła swoje portfolio o kolejny produkt dla kobiet, debiutując w zupełnie nowym segmencie herbat mrożonych. FoodCare jest ponadto jednym z największych dostawców marek własnych do wiodących sieci handlowych w Polsce i Europie.

– Nie zważając na wymagającą sytuację rynkową i dużą konkurencyjność branży, w ubiegłym roku skupiliśmy się na dalszym rozwoju biznesu. Rozbudowywaliśmy portfolio produktów, inwestowaliśmy w działania sprzedażowo-marketingowe, weszliśmy w nowy segment herbat mrożonych pod marką Fitella. Strategia ta zdała egzamin, przynosząc nam doskonałe wyniki sprzedaży. Dlatego nie planujemy jej zmieniać. W 2014 rok wchodzimy z dużym optymizmem. W najbliższym czasie planujemy zadebiutować w segmencie lizaków, a także napojów  dla dzieci. Szczególnego nasilenia naszych działań należy się spodziewać na rynku amerykańskim, gdzie zintensyfikujemy sprzedaż Black tak, aby w perspektywie dwóch lat móc już pochwalić się znaczącymi udziałami w rynku – mówi Wiesław Włodarski, Prezes FoodCare.

Eksport w górę

Obecnie przychody FoodCare pochodzące z eksportu stanowią niecałe 8 proc. całościowych obrotów firmy i wynoszą 43 mln PLN, a w 2014 r. mają wzrosnąć do 15 proc. Flagowe marki FoodCare importują dziś 52 kraje. Głównymi importerami są obecnie: Wielka Brytania, Węgry, Czechy, Słowacja, Bułgaria, Turcja, USA, Rosja  i Chiny. Spółka stale pracuje nad rozwojem eksportu – planuje m.in. znacznie zwiększyć swój udział w rynku amerykańskim .

Obecnie do USA transportowanych jest ok. dwóch kontenerów miesięcznie z towarem  o wartości 250 tys. PLN. Produkty FoodCare dostępne są w sklepach etnicznych z polską żywnością. Firma podpisała jednak umowę z dystrybutorem Black w USA. Niebawem marka będzie dostępna w Stanach Zjednoczonych pod nazwą Black GOLD, zasilając tym samym kategorię premium.

Od maja 2014 r. BLACK wejdzie do 1-2 sieci handlowych, a Mike Tyson będzie aktywnie uczestniczył w promocji tego brandu na rynku amerykańskim. Po wejściu do sieci handlowych, eksport do USA wzrośnie do kilkudziesięciu kontenerów miesięcznie. Na koniec 2016 r. zakładane przychody ze sprzedaży Black Gold w USA mają wynieść 30 mln dol. Wówczas rozpocznie się także ogólnokrajowa kampania ATL i BTL tej marki.

Woda produkowana będzie pod marką Fitella. Do sprzedaży trafi do latem przyszłego roku. Aktualne pozostają również plany wejścia w kategorię jogurtów. Licencja do marki Fitella na potrzeby produkcji jogurtów zostanie udzielona firmie, która już odniosła sukces na rynku mleczarskim. Trwają rozmowy z potencjalnymi partnerami.

Natomiast jeszcze w tym roku, nie licząc lizaków Frugo, spółka należąca do Wiesława Włodarskiego wprowadzi na rynek nową ekonomiczną markę napojów.

Pozostało 88% artykułu
Biznes
Ministerstwo obrony wyda ponad 100 mln euro na modernizację samolotów transportowych
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Biznes
CD Projekt odsłania karty. Wiemy, o czym będzie czwarty „Wiedźmin”
Biznes
Jest porozumienie płacowe w Poczcie Polskiej. Pracownicy dostaną podwyżki
Biznes
Podcast „Twój Biznes”: Rok nowego rządu – sukcesy i porażki w ocenie biznesu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Biznes
Umowa na polsko-koreańską fabrykę amunicji rakietowej do końca lipca