Reklama
Rozwiń
Reklama

Sporo chętnych ma przejęcie chemicznej marki Rex

Do jej sprzedaży zobowiązał UOKiK, który właśnie ?otrzymał listę aż dziewięciu zainteresowanych przejęciem.

Publikacja: 06.05.2014 19:49

Transakcja jest efektem umowy sprzedaży przez brytyjską firmę PZ Cussons segmentu środków piorących niemieckiej grupie Henkel – została podpisana w lutym 2013 r. Jej przedmiotem są marki z długim rynkowym rodowodem, czyli E, Kokosal oraz Ixi.

UOKiK wydał w lutym 2014 r. warunkową zgodę na transakcję – Henkel musiał jednak w ciągu roku sprzedać prawa do marki Rex. Ta firma jest na rynku środków piorących prawdziwym potentatem – należą do niej jeszcze takie marki jak Persil czy Silan. Dlatego Urząd uznał, że aby nie doszło do naruszenia konkurencji na rynku i zbytniego umocnienia pozycji tej niemieckiej grupy, konieczne jest pozbycie się przez nią jednej z marek.

Co więcej UOKiK musiał zaakceptować nowego właściciela marki Rex. Warunkiem jest także gwarancja dalszego prowadzenia działalności w zakresie produkcji oraz wprowadzania do obrotu na terytorium Polski proszku oraz żelu do prania tkanin pod tą samą nazwą.

225 mln zł zapłaci Henkel za przejęcie polskich marek od PZ Cussons

Zgodnie z decyzją do czasu realizacji warunku Henkel musiał utrzymać sprzedaż produktów Rex na terenie Polski na poziomie co najmniej 80 proc. w porównaniu z 2013 r. Z kolei stosunek wydatków na reklamę, promocję i akcje informacyjne w odniesieniu do wartości sprzedaży miał pozostać na poziomie nie niższym niż w 2013 r.

Reklama
Reklama

Ostatecznego nabywcę wskaże Henkel, ale dostał właśnie akceptację listy firm, z której go wybierze. Są to Colgate-Palmolive, PCC SE, Reckitt Benckiser Group, S.C. Johnson & Son Inc., Global Cosmed Group, Gold Drop, Grupa Inco, LAKMA Strefa oraz Pollena Ostrzeszów.

Jak widać, zainteresowanie jest ogromne i to zarówno wśród międzynarodowych grup, jak i firm z rodzimym kapitałem. Marka Rex istnieje na polskim rynku od 1994 r. Początkowo była znana jako Pollena Rex.

Biznes
90 mld euro dla Ukrainy, droższy prąd i miliardowy kontrakt ICEYE
Biznes
„Buy European”, czyli… jak nie dać Amerykanom zarobić na rosyjskiej wojnie
Biznes
Geopolityka, gospodarka, technologie - prognozy Rzeczpospolitej na 2026
Biznes
Agnieszka Gajewska nową prezeską PwC w Europie Środkowo-Wschodniej
Biznes
Chińskie auta „widzą i słyszą” wszystko. A Europa jest ślepa
Materiał Promocyjny
Działamy zgodnie z duchem zrównoważonego rozwoju
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama