Sporo chętnych ma przejęcie chemicznej marki Rex

Do jej sprzedaży zobowiązał UOKiK, który właśnie ?otrzymał listę aż dziewięciu zainteresowanych przejęciem.

Publikacja: 06.05.2014 19:49

Transakcja jest efektem umowy sprzedaży przez brytyjską firmę PZ Cussons segmentu środków piorących niemieckiej grupie Henkel – została podpisana w lutym 2013 r. Jej przedmiotem są marki z długim rynkowym rodowodem, czyli E, Kokosal oraz Ixi.

UOKiK wydał w lutym 2014 r. warunkową zgodę na transakcję – Henkel musiał jednak w ciągu roku sprzedać prawa do marki Rex. Ta firma jest na rynku środków piorących prawdziwym potentatem – należą do niej jeszcze takie marki jak Persil czy Silan. Dlatego Urząd uznał, że aby nie doszło do naruszenia konkurencji na rynku i zbytniego umocnienia pozycji tej niemieckiej grupy, konieczne jest pozbycie się przez nią jednej z marek.

Co więcej UOKiK musiał zaakceptować nowego właściciela marki Rex. Warunkiem jest także gwarancja dalszego prowadzenia działalności w zakresie produkcji oraz wprowadzania do obrotu na terytorium Polski proszku oraz żelu do prania tkanin pod tą samą nazwą.

225 mln zł zapłaci Henkel za przejęcie polskich marek od PZ Cussons

Zgodnie z decyzją do czasu realizacji warunku Henkel musiał utrzymać sprzedaż produktów Rex na terenie Polski na poziomie co najmniej 80 proc. w porównaniu z 2013 r. Z kolei stosunek wydatków na reklamę, promocję i akcje informacyjne w odniesieniu do wartości sprzedaży miał pozostać na poziomie nie niższym niż w 2013 r.

Ostatecznego nabywcę wskaże Henkel, ale dostał właśnie akceptację listy firm, z której go wybierze. Są to Colgate-Palmolive, PCC SE, Reckitt Benckiser Group, S.C. Johnson & Son Inc., Global Cosmed Group, Gold Drop, Grupa Inco, LAKMA Strefa oraz Pollena Ostrzeszów.

Jak widać, zainteresowanie jest ogromne i to zarówno wśród międzynarodowych grup, jak i firm z rodzimym kapitałem. Marka Rex istnieje na polskim rynku od 1994 r. Początkowo była znana jako Pollena Rex.

Transakcja jest efektem umowy sprzedaży przez brytyjską firmę PZ Cussons segmentu środków piorących niemieckiej grupie Henkel – została podpisana w lutym 2013 r. Jej przedmiotem są marki z długim rynkowym rodowodem, czyli E, Kokosal oraz Ixi.

UOKiK wydał w lutym 2014 r. warunkową zgodę na transakcję – Henkel musiał jednak w ciągu roku sprzedać prawa do marki Rex. Ta firma jest na rynku środków piorących prawdziwym potentatem – należą do niej jeszcze takie marki jak Persil czy Silan. Dlatego Urząd uznał, że aby nie doszło do naruszenia konkurencji na rynku i zbytniego umocnienia pozycji tej niemieckiej grupy, konieczne jest pozbycie się przez nią jednej z marek.

Biznes
Aktywa oligarchów trafią do firm i osób w Unii poszkodowanych przez rosyjski reżim
Biznes
Rekordowe wydatki Kremla na propagandę za granicą. Czy Polska jest od niej wolna?
Biznes
Polskie firmy nadrabiają dystans w cyfryzacji
Biznes
Rafako i Huta Częstochowa. Będą razem produkować dla wojska?
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Materiał Promocyjny
Dlaczego Polacy boją się założenia firmy?
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne