Google Glass do tej pory było właściwie niedostępne na rynku, a kupno nowego urządzenia graniczyło z cudem. Okulary łączące się z internetem i sterowane głosem mogli nabyć tylko wylosowani przez Google szczęściarze. Na rynek trafiło 8 tys. testowych sztuk. Teraz kupić może je każdy. No, prawie każdy. Cena za ten e-gadżet jest bowiem dla wielu zaporowa. Za urządzenie trzeba zapłacić 1500 dolarów. To wciąż wersja testowa Google Glass. Eksperci twierdzą, że wersja finalna okularów powinna być tańsza (same komponenty, z których zbudowano urządzenie, warte są 80 dol.). Do sprzedaży trafi pod koniec tego roku.

Tymczasem lider rynku urządzeń mobilnych – koncern Samsung – już szykuje swoją odpowiedź na sprzęt Google'a. Koreańczycy planują wypuścić na rynek konkurencyjny produkt: Gear Glass. Okulary Samsunga podobno zaprezentowane zostaną na wrześniowych targach IFA w Berlinie. Gear Glass ma działać na systemie operacyjnym Tizen, również opracowanym przez Samsunga m.in. dla jego akcesoriów, np. zegarków Gear 2 i Gear 2 Neo oraz wybranych smartfonów.