Zakład produkuje amortyzatory do aut Hyundai i Kia oraz zaciski hamulcowe dla Fiata. Wkrótce uruchomiona zostanie produkcja zacisków hamulcowych dla samochodów koncernu Volkswagena. Już teraz Mando zatrudnia w Wałbrzychu 270 osób. Do końca przyszłego roku zatrudnienie ma wzrosnąć do 450 pracowników. To o połowę więcej niż koncern deklarował wcześniej. Wałbrzyska fabryka jest pierwszym europejskim zakładem produkcyjnym Mando Corporation w Polsce. jest zarazem jednym z największych tego typu obiektów w Wałbrzyskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Polska konkurowała o inwestycję Mando ze Słowacją, Węgrami i Czechami.

Jak wylicza Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych, w Polsce działa przeszło 900 producentów części i komponentów. Jedna trzecia to firmy z zagranicznym kapitałem. Zdaniem międzynarodowej firmy doradczej Frost & Sullivan, Polska wciąż pozostaje dla inwestorów z branży motoryzacyjnej najbardziej atrakcyjnym rynkiem w Europie Środkowo-Wschodniej. Z jej rankingu 10 najszybciej rozwijających się dostawców autokomponentów wynika, że 8 takich firm jest już obecnych w Polsce (BorgWarner, Denso, Bosch, Magna, Delphi, Autoliv, TRW, Tenneco). Mają one także swoje fabryki w innych krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej.

Motoryzacja jest także w czołówce nowych projektów, które finalizowane są na etapie umów. Według firmy doradczej Deloitte, Polska jeszcze przez najbliższych 5-10 lat ma być atrakcyjnym krajem dla lokowania nowych inwestycji w branży motoryzacyjnej. Jednym z najważniejszych czynników sprzyjających napływowi nowych projektów będzie dostępność wykwalifikowanych pracowników oraz wysokiej klasy menedżerów – wynika z badania, jakie Deloitte przeprowadziła w sektorze w ubiegłym roku.

Atutem branży jest także jej innowacyjność. Z danych Stowarzyszenia Dystrybutorów i Producentów Części Motoryzacyjnych wynika, że przedsiębiorstwa  tej części branży motoryzacyjnej inwestują od 8 do 10 proc. przychodów w nowe technologie i innowacje. Dwa lata temu wartość takich inwestycji sięgnęła 4,5 mld zł.