Samochód w porównaniu do wersji sprzed liftingu ma atrakcyjniejszą stylistykę nadwozia, przeprojektowane wnętrze, nowe wydajne silniki z bezpośrednim wtryskiem paliwa oraz najnowocześniejszą technologię w systemie multimedialnym IntelliLink.

Przez pierwsze cztery miesiące bieżącego roku był to najpopularniejszy model w swoim segmencie w Wielkiej Brytanii, Hiszpanii i Holandii. Na wielu innych rynkach, w tym w Belgii, we Włoszech, w Austrii, Szwajcarii i Norwegii, zmodernizowany flagowy Opel umocnił swoją pozycję, zajmując w rankingach sprzedaży drugie miejsce. Także w Niemczech Insignia uplasowała się na drugiej pozycji wśród modeli wielkoseryjnych ze swojego segmentu. Stało się to za sprawą imponującego, wynoszącego aż 46 procent wzrostu sprzedaży w porównaniu z analogicznym okresem ubiegłego roku. Równie dobre wyniki ten popularny model uzyskuje w Polsce, gdzie Insignia została sklasyfikowana na drugim miejscu segmentu w kwietniu obecnego roku.

W rozszerzonej gamie wersji uwagę zwraca szczególnie Insignia Country Tourer. W odróżnieniu od kombi Sports Tourer przeznaczonego dla biznesmenów i ich rodzin, Country Tourer – z panelami ochronnymi na nadwoziu i osłonami podwozia, napędem na cztery koła i turbodoładowanymi silnikami o wysokim maksymalnym momencie obrotowym zaprojektowany został z myślą o kierowcach poszukujących samochodu na trudniejsze trasy. Na tak wyposażony model decyduje się około 5 procent nabywców Insignii.

Silniki w nowym Oplu są przystosowane do spalania trzech różnych rodzajów paliwa: benzyny, oleju napędowego lub skroplonego gazu (LPG). Ich moc wynosi od 110 KM do 325 KM w sportowej wersji OPC. Insignia 2.0 CDTI jest wyjątkowo oszczędna: w wersjach 4- i 5-drzwiowej z sześciobiegową przekładnią manualną zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 3,7 l/100 km.