Na tle znaczących międzynarodowych metropolii wyróżniają się również Seul ( na trzecim miejscu) i Bratysława (na czwartym). Bramkę samobójczą zaliczyła Brazylia, która została uznana za najmniej dbającą o czystość w pokojach hotelowych. Powód do narzekania mają klienci hoteli londyńskich, które niezbyt przejmują się czystością.
Polska z wynikiem 8,49 pkt. znalazła się w europejskiej czołówce – przed Austrią (8,40) i Niemcami (8,31). Do tak dobrego wyniku oprócz Warszawy (8,76) przyczyniły się również Gdańsk i Katowice (po 8,70) oraz Kraków (8,41).
- Ogólnie czystość w polskich hotelach utrzymuje się na bardzo wysokim poziomie - powiedział cytowany w komunikacie wyników Ralf Priemer, dyrektor zarządzający hotel.info.
Portal hotel.info radzi, aby reklamacje zgłaszać od razu personelowi hotelowemu lub w przypadku uczestników zorganizowanych podróży — z kierownictwu wycieczki.- Jeżeli problemu nie da się w żaden sposób rozwiązać na miejscu, najlepiej złożyć pisemną reklamację i dołączyć do niej zdjęcia - powiedział Ralf Priemer.
Pomoc można otrzymać w Europejskim Centrum Konsumenckim, które ma swoje oddziały w 28 krajach, w tym w Polsce. Można tam otrzymać przydatne wskazówki i informacje, o jaką obniżkę ceny wycieczki można wystąpić w danym kraju.