Reklama

Travelplanet.pl zwiększa sprzedaż wycieczek w Internecie

Travelplanet.pl, sprzedający w sieci usługi turystyczne, może w tym roku zwiększyć obroty o 30–35 proc.

Publikacja: 11.09.2014 13:28

Po kilku latach restrukturyzacji wrocławski Travelplanet.pl, największy w Polsce sprzedawca usług turystycznych przez internet, wreszcie zaczyna zarabiać.

W latach 2008–2013 firma miała straty, stąd jej utrudniony dostęp do finansowania zewnętrznego. Musiała posiłkować się drogimi pożyczkami od Invii.cz – inwestor strategiczny również działający w branży e-travel. Koszty obsługi tych zobowiązań obciążały wyniki. Konflikt pomiędzy udziałowcami uniemożliwiał z kolei podwyższenie kapitału.

Spór udało się rozwiązać dopiero wiosną tego roku, gdy inwestorzy finansowi pozbyli się akcji w wezwaniu ogłoszonym przez głównego udziałowca. Travelplanet.pl ograniczył zaś zadłużenie w Invii.cz, konwertując pożyczki na nowe akcje, co spowodowało spadek o połowę kosztów finansowych.

W I półroczu, sezonowo słabszym, firma sprzedała usługi turystyczne za 110,1 mln zł, czyli 34 proc. więcej niż rok wcześniej.

– Zbieramy owoce restrukturyzacji. Gruntownie przebudowaliśmy e-witrynę, dzięki czemu nasze obroty w internecie wzrosły o 40 proc., czyli kilka razy więcej, niż w tym czasie urósł cały rynek. Zreorganizowaliśmy też dział sprzedaży, co przełożyło się na lepszą o kilka procent sprzedaż w punktach obsługi klienta (działają w galeriach handlowych – red.) – mówi Jarzy Krawczyk, prezes Travelplanet.pl.

Reklama
Reklama

Prezes twierdzi, że III kwartał dla firmy jest najlepszy w historii. Spodziewa się, że zysk netto w bieżącym kwartale z nawiązką zrekompensuje stratę po I półroczu.

– Ostatni kwartał powinien przynieść wynik zbliżony do zera. Cały rok zakończymy zyskiem, pierwszym od 2007 r. – zapowiada Krawczyk.

Deklaruje, że w 2015 r. Travelplanet.pl powinien utrzymać 30–35-proc. tempo wzrostu przychodów. W górę pójdą też zyski. – EBIDTA powinna wzrosnąć dwa razy w porównaniu z 2014 r. – przewiduje prezes. Sygnalizuje, że spółka ma kilka pomysłów, jak zwiększyć ruch w serwisie. Nie zdradza szczegółów.

Po kilku latach restrukturyzacji wrocławski Travelplanet.pl, największy w Polsce sprzedawca usług turystycznych przez internet, wreszcie zaczyna zarabiać.

W latach 2008–2013 firma miała straty, stąd jej utrudniony dostęp do finansowania zewnętrznego. Musiała posiłkować się drogimi pożyczkami od Invii.cz – inwestor strategiczny również działający w branży e-travel. Koszty obsługi tych zobowiązań obciążały wyniki. Konflikt pomiędzy udziałowcami uniemożliwiał z kolei podwyższenie kapitału.

Reklama
Biznes
Budżet UE na 2 bln euro, Rosja atakuje polską fabrykę, IATA krytykuje Brukselę
Biznes
Wakacje w erze Donalda Trumpa: linie kasują loty do USA
Biznes
Rosyjskie drony uderzyły w fabrykę polskiej firmy. Są ranni
Biznes
Ścięte rekomendacje dla producentów gier. Faworyt inwestorów jest już tylko jeden
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Biznes
Putin ignoruje Trumpa, szansa dla sektora kosmicznego, chipy wracają do Chin
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama