Reklama
Rozwiń
Reklama

Travelplanet.pl zwiększa sprzedaż wycieczek w Internecie

Travelplanet.pl, sprzedający w sieci usługi turystyczne, może w tym roku zwiększyć obroty o 30–35 proc.

Publikacja: 11.09.2014 13:28

Po kilku latach restrukturyzacji wrocławski Travelplanet.pl, największy w Polsce sprzedawca usług turystycznych przez internet, wreszcie zaczyna zarabiać.

W latach 2008–2013 firma miała straty, stąd jej utrudniony dostęp do finansowania zewnętrznego. Musiała posiłkować się drogimi pożyczkami od Invii.cz – inwestor strategiczny również działający w branży e-travel. Koszty obsługi tych zobowiązań obciążały wyniki. Konflikt pomiędzy udziałowcami uniemożliwiał z kolei podwyższenie kapitału.

Spór udało się rozwiązać dopiero wiosną tego roku, gdy inwestorzy finansowi pozbyli się akcji w wezwaniu ogłoszonym przez głównego udziałowca. Travelplanet.pl ograniczył zaś zadłużenie w Invii.cz, konwertując pożyczki na nowe akcje, co spowodowało spadek o połowę kosztów finansowych.

W I półroczu, sezonowo słabszym, firma sprzedała usługi turystyczne za 110,1 mln zł, czyli 34 proc. więcej niż rok wcześniej.

– Zbieramy owoce restrukturyzacji. Gruntownie przebudowaliśmy e-witrynę, dzięki czemu nasze obroty w internecie wzrosły o 40 proc., czyli kilka razy więcej, niż w tym czasie urósł cały rynek. Zreorganizowaliśmy też dział sprzedaży, co przełożyło się na lepszą o kilka procent sprzedaż w punktach obsługi klienta (działają w galeriach handlowych – red.) – mówi Jarzy Krawczyk, prezes Travelplanet.pl.

Reklama
Reklama

Prezes twierdzi, że III kwartał dla firmy jest najlepszy w historii. Spodziewa się, że zysk netto w bieżącym kwartale z nawiązką zrekompensuje stratę po I półroczu.

– Ostatni kwartał powinien przynieść wynik zbliżony do zera. Cały rok zakończymy zyskiem, pierwszym od 2007 r. – zapowiada Krawczyk.

Deklaruje, że w 2015 r. Travelplanet.pl powinien utrzymać 30–35-proc. tempo wzrostu przychodów. W górę pójdą też zyski. – EBIDTA powinna wzrosnąć dwa razy w porównaniu z 2014 r. – przewiduje prezes. Sygnalizuje, że spółka ma kilka pomysłów, jak zwiększyć ruch w serwisie. Nie zdradza szczegółów.

Biznes
Chcemy by KGHM był pracodawcą pierwszego wyboru
Biznes
Gigafabryka AI zagrożona, umowa z Mercosur wstrzymana, inwestycje kuleją
Biznes
Bruksela rzuca kłody przed polską gigafabrykę AI
Biznes
Optymalizacja zakupów usług czystości
Biznes
Przełomowy wyrok w Delaware. Elon Musk odzyskuje miliardy
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama